Vad har du mist?

Mer
5 år 2 månader sedan #1128317 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad har du mist?

Geta skrev: Väldigt underligt att så många i din släkt har dött i förtid, wasp.


Nu råkar det vara så! Min äldsta bror tog livet av sig 1986, bror nr2 dog av stroke 1997 och min syrra dog av cancer i magen 2010. Fritidshusets adress var Älggräsvägen 9, tomten hette Engesberg 118. Bostadsrätten jag växte upp i var Timmermansgatan 12A, Brf England. Är från den stad du vet att jag bor i!
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1128340 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Vad har du mist?
Det jag har mist en gång i tiden för runt 10 år sedan och tidigare börjar jag få tillbaka mer och mer nu. Sen finns det andra saker också som jag mist men det får framtiden utvisa om jag kommer att få det.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128378 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad har du mist?
Som om "om" inte fanns. Det är omöjligt att säga hur livet skulle ha gestaltat sig om jag inte blivit sjuk. Allt jag kan säga är att jag åtminstone är en bättre människa nu än innan.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1128380 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad har du mist?
Katarsis (även katharsis, från grekiska κάθαρσις) är ett grekiskt ord med betydelsen "rening" eller "rensning", härlett från verbet καθαίρειν, kathairein, "att rena, rensa" och är besläktat med adjektivet καθαρός, katharos, "ren". Begreppet användes av Aristoteles som menade att tragedin renar oss.

från Wikipedia
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128393 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad har du mist?
Hehe, ja så kan man också se det! Att gå igenom ett stålbad är väl något liknande? Sedan blir man inte stöpt i samma form som alla andra.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1128396 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har du mist?
Finns en bok som namnet var stålbadet, författaren mötte jag för länge sedan på en krog på Avenyn, hans pappa var nazist och boken är en självbiografi

sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%A5lbadet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.