Har mobbade individer större risk att få paranoia?

Mer
8 år 6 månader sedan #775321 av Admin1
Sömnproblem och ångest är kopplade till paranoia. Sover man dåligt eller inte alls så ökar paranoia. Ångest är sannolikt en lindrig form av paranoia och ett förstadium till paranoia. Man kan börja undra om kaffe ökar paranoian för det kan försämra sömnen och öka ångesten i högre doser = över 3 koppar kaffe.
Mer
8 år 6 månader sedan #775322 av Geta
Lösningen är koffeinfritt kaffe.
Mer
8 år 6 månader sedan #775746 av lärjungenMatteus
Sedan sa Jesus till sina efterföljare: ”Om någon vill bli min efterföljare, så kan han inte längre tänka på sig själv, utan måste följa mitt exempel och vara beredd att dö.
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #775747 av Frankie

Har mobbade individer större risk att få paranoia?


Låt mig säga så här:
Jag har blivit svårt mobbad. Kan inte lita på någon än idag. Så ja, jag skulle nog säga det.
Mer
8 år 6 månader sedan #775768 av Vatten
Det dyraste som finns är och kommer alltid att vara en höjdare i bredden för djup i vår bild av verkligheten.

Något som kanske blir tydligare när man orkestrerar i en social synkning och skrattar till HA HA för att sekunden senare gå ned på knä och förlora den Motoriska kontrollen över kroppen. Kataplexi. För dyrt överhäng.

Faran man utsätts för behöver inte vara social direkt utan kan lika gärna vara mer grundläggande i energidistributionen och bero på något viralt som kräver sin kraft. Narkolepsi är en säsongsbunden sjukdom. Fördelen med den är att hallucinationerna kan kallas drömmar och att det är en REM sömnsjukdom.

Orkestrering i för dyra sociala aktiviteter utan tillräcklig vila däremellan ger symptom liknande schizofreni hos alla människor. Oavsett om det kallas sömndeprivering eller något annat.

Det finns förstärkning i skräcken som gör en starkare och mer benägen till tunnelsyn. Men om skräcken beror på tunnelsyn i börjar är det inte en så bra väg att gå. Alla har tunnelsyn mer eller mindre. När den låser sig och börjar hacka då är det inte ett så bra läge, alla gånger.
Mer
8 år 6 månader sedan #775808 av Nissegossen
Jag har inte blivit mobbad, det gäller att slå tillbaka och visa att man inte viker sig i skolan. Man satte sig i respekt. Det är symptomatiskt, en tjej, äldre än jag sitter numera i rullstol med stelopererade ben . Hon är född handikappad och opererad flera ggr för att hon tidigare skulle kunna gå överhuvudtaget. Hon gick först med två kryckor och hon blev mobbad i skolan. Hennes farsa förstod hur det låg till så han lärde min kompis att boxa och försvara sig själv. Hon som är liten och späd tog den vedersakare som var störst utav tjejerna och slog ned henne med hjälp av kunskaperna hennes farsa gett henne. Efter det behövde hon varken slåss eller annat, hon hade satt sig i respekt.

Tjejen är tuff, hon sitter efter operationen i rullstol som sagt och det beror på att hon ramlade i trappan på en finlandsbåt och pga det behövde hon steloperera sina ben. Hon är varken bitter eller annat för att hon sitter i rullstol.

Hon gav mig en eloge och sade att den pipa att blåsa i för att tillkalla hjälp hon fått av mig för att jag förstod att hon inte skulle komma på benen igen om hon ramlade den vintern. Jag frågade henne, har du någon mobil? hon svarade nej, därför gav jag henne min visselpipa jag hade från civilförsvaret och sade, blir du liggande blås i pipan. Hon skulle åka en bit och hon skulle till en adress i ett villaområde och halkade och föll. Hon kunde mycket riktigt inte ta sig upp. Men hon mindes och hade visselpipan och blåste. Till slut var det någon ni området som reagerade på visselsignalen och tittade ut och han såg henne och hjälpte henne upp. Det här fick jag inte reda på förrän hon hade födelsedags fest för hon fyllde jämnt och hon talade då om att jag troligtvis hade räddat livet på henne.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum