Barn på nytt

Mer
7 år 7 månader sedan #860556 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Barn på nytt
Ja. Det er noe veldig galt når man var mer selvstendig som 15-åring enn som 38-åring.Må alltid rettferdigjøre min tilstand overfor min mors venner, er lei av det.
Mer
7 år 7 månader sedan #860561 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Barn på nytt
Man kan tillåta sig att ta hjälp av andra - åtminstone tillfälligt. När man väl fått igång saker på en mer normal nivå, så kan man orka ta sig i kragen och försöka komma igång med saker själv.

Allt har sin tid.
Mer
7 år 7 månader sedan #860611 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Barn på nytt
Jag har nog klarat mig själv sedan 13 års åldern, då jag bodde på skolinternat. Men många av mina friska släktingar har vissa svårigheter att klara sina egna liv och har behov av viss hjälp och stöd. Tror det är schizofrenigener som spökar där.
Mer
7 år 7 månader sedan #860615 av Geta
Svar från Geta i ämnet Barn på nytt
Är det inte problem om föräldrarna överbeskyddar sina barn som har schizofreni?
Det går inte i längden. Anhöriga hos Schizofreniförbundet brukar klaga i högan sky
över hur mycket som de måste hjälpa till. De är oroliga för när de blir gamla eller
dör. Hur den schizofrene ska klara sig då.
Mer
7 år 7 månader sedan #860684 av krokus
Svar från krokus i ämnet Barn på nytt

Fantasio skrev: Jag har blivit barn på nytt. Jag klarar mig inte själv längre. Nån mer som känner igen sig?

För inte särskilt länge sedan lagade du mat regelbundet. Är det inte så att du kanske är i en svacka just nu? :hjärta
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #860694 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Barn på nytt
Så kan det vara, Krokus. Jag skulle behöva komma igång med matlagningen igen. En fin sysselsättning, vilken även bidrar till en bättre ekonomi.