Barn på nytt

Mer
7 år 7 månader sedan #860697 av krokus
Svar från krokus i ämnet Barn på nytt
Visst har du boendestöd? De skulle ju kunna hjälpa dig att komma igång med matlagningen igen.

För några år sedan fick jag ett veckoschema av en arbetsterapeut där bland annat studier och matlagning fanns med. Tyvärr kom min trötthet i vägen och jag kunde därför inte följa schemat. Annars var det en bra idé.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #860700 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Barn på nytt
Jag har boendestöd. En kompis lagar mat med dem en gång i veckan, så det skulle ju jag också kunna göra. Tack för tipset.
Mer
7 år 7 månader sedan #860703 av saara
Svar från saara i ämnet Barn på nytt
Det är inte svårt att betala räkningar över internet så det kan du säkert lära dig om du får hjälp i början Fantasio. Och lär du dig inte så finns det säkert andra lösningar för dig att betala räkningar.

Vi mänskor finns ju till för varann så inte skall man vara tvungen att klara allt på egen hand. Friska mänskor behöver också hjälp av sina medmänskor.
Friska mänskor behöver ibland smakråd då de köper kläder t.ex. Vem är nu helt frisk egentligen. :)
Mer
7 år 7 månader sedan #860707 av Geta
Svar från Geta i ämnet Barn på nytt
Kan inte psykisk sjukdom vara en ursäkt för att inte själv utföra det
som behöver göras i vardagen. Fantasio påstår i en annan tråd att
han är psykiskt frisk. Då borde han klara dessa sysslor.
Mer
7 år 7 månader sedan #860709 av saara
Svar från saara i ämnet Barn på nytt
Så kan det vara ibland.
Mer
7 år 7 månader sedan #860845 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Barn på nytt
Många räkningar går att betala via autogiro. Betyder att räkningen dras automatiskt från ens konto. Hyra kan betalas så oftast, men även andra saker.