När ska man ringa?

Mer
7 år 6 månader sedan #873912 av fredrikmatsson
Svar från fredrikmatsson i ämnet När ska man ringa?
Man ringer om man vill må bättre än man redan gör till vården. Dvs då kan man må bra i stället för dåligt.
Mer
7 år 6 månader sedan #874035 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När ska man ringa?
Jag har faktiskt aldrig ringt till psykiatrin om dåligt mående utan klarat allt själv.
Mer
7 år 6 månader sedan #874066 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När ska man ringa?

Miika skrev: Jag har aldrig fått gå hos en psykolog då min läkare sade att man inte ska rota i det som varit. 2 gånger har två olika läkare skickat remiss för KBT men fått avslag och de skriver ut benso istället.
Men jag är oerhört tacksam för min kontakt med en socionom. Efter några år så kände jag att jag klarade mig själv, hon hjälpte mig mycket och hon är guld värd.
Idag har jag inget behov av samtalskontakt

Miika, om du behöver ett bollplank att prata med, gå till den sjukhuskyrka på det sjukhus du blir inlagd på. Jag fick då en att prata med som var psykolog och gick till henne en 5-6 år och jag slutade på egen begäran och det kostade mig ingenting.Du behöver inte vara kristen och du får vara med, med den tro du har, eller religion, de tar emot alla utan tvekan, som kommer dit. Sedan då att jag råkade få en psykolog, tillika chef där, tyckte jag var toppen, men även de andra där är utbildade för jobbet. De har samma sekretess som sjukvårdspersonal vilket de tiger om brått som ger upp till 2 års fängelse, men brott som kan ge 2 års fängelse eller mer, är de skyldiga att kontakta polisen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #874067 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När ska man ringa?
Miika, du behöver alltså inte genomgå någon specifik behandling bara prata om livet, allt och ingenting, precis som ett bollplank är till för.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #874255 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När ska man ringa?
Viktigast med psykolog är om man har PTSD för det kan försämra schizofrenin kraftigt. Får man EMDR behandling mot PTSD kan man bli mycket bättre. Många vet inte om att de har PTSD.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #874268 av Miika
Svar från Miika i ämnet När ska man ringa?
Jag vill inte ha någon samtalskontakt idag, har inget behov av att prata