När ska man ringa?

Mer
7 år 7 månader sedan #869389 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet När ska man ringa?

Fantasio skrev: Vad brukar ni prata om när du ringer?


Det har i regel varit att jag åkt dit och haft samtal face to face.
Vi har då typ snackat om mina katter, då jag inte har varit villig att dela med mig av något, plus det att jag inte haft sådär jättemycket att prata om.
Nu när det börjar vara ostadigt, så har det varit lite om medicin och symptom, men de har inte riktigt haft tid. De skulle ha ringt mig igår, men gjorde inte det. Jag ringde idag för att påminna, men de ringde aldrig idag heller.
Jag antar att det beror på att jag inte vill ha kontakt med min KP, fast hon är en del av teamet. Vet inte om det är så att det inte finns någon annan än henne som man kan ha samtalskontakt med inom psykosteamet.
Problemet är att jag nu varken har ett neuroleptika eller en sömnmedicin, och det börjar bli lite bråttom nu, känner jag.
Vilket som så är det meningen att man ska få prata ut om saker som besvärar en, antar jag.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #869392 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet När ska man ringa?
Känner du att dina samtal hjälper dig, Evillynn? Jag blir som en mussla när jag träffar läkare. Min kp är bra, men svår att få tag på.
Mer
7 år 7 månader sedan #869394 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet När ska man ringa?
Nä, inte det minsta. Jag har inte delat med mig av saker som spelar roll sedan jag delade med mig om EN av de sakerna när jag var 16. Jag ångrade det hela bittert, då jag insåg att det dök upp i mina journaler. Aldrig mer!
Nu är det väl främst att hålla psykosen borta som är det viktiga. Speciellt med tanke på att jag inte tycker att jag mår särskilt dåligt. Jag mår ju inte bra och jag har (enligt en stafettläkare) kroniska självmordstankar, men jag har mått sämre.
Mer
7 år 7 månader sedan #869416 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När ska man ringa?
Fantasio, dra dig inte för att prata med någon utanför psykiatrin, de för inga anteckningar, inga journaler och har samma tystnadsplikt som övrig personal på sjukhuset, vilket innebär att folk i sjukhuskyrkan inte pratar alls med vården heller utan de behåller det för sig själva. Dock pratar de i sin tur med en psykolog om sina egna tankar för också de är människor och de måste också prata av sig om sitt jobb, men jag tror inte de nämner några namn. Det får du prata om med dem så du får pratat klarspråk, för ljuger gör de inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #869421 av Miika
Svar från Miika i ämnet När ska man ringa?
Jag har aldrig fått gå hos en psykolog då min läkare sade att man inte ska rota i det som varit. 2 gånger har två olika läkare skickat remiss för KBT men fått avslag och de skriver ut benso istället.
Men jag är oerhört tacksam för min kontakt med en socionom. Efter några år så kände jag att jag klarade mig själv, hon hjälpte mig mycket och hon är guld värd.
Idag har jag inget behov av samtalskontakt
Mer
7 år 7 månader sedan #869533 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När ska man ringa?
Om symptomen stör din möjlighet att fungera och klara av din vardag eller om du är nära psykos bör du ringa. Med detta test kan du se om du håller på att få en psykos.

[url:ecjash1q]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/aterfallstestet[/url:ecjash1q]