Vad krävs för att bli inlagd?

Mer
4 år 3 månader sedan #1220459 av IngeF
Da tror jeg at jeg skal bestille EKG i dag, Geta. Jeg har vært glad og fornøyd en gang i tiden, æresord.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220505 av Admin1

IngeF skrev:

Admin1 skrev: Självmord kan vara spontana och en impulshandling. Också psykos ökar självmordsrisken samt missbruk. Efter en inläggning kan självmordsrisken vara förhöjd i 6 månader eller mer.

Det må da bety at folk skrives ut for tidlig? Jeg må skjøte mine medisiner og holde meg noenlunde. Må også skjøte mors piller nå

Tror att man måste ha uppföljning efter utskrivning och att det kan minska självmorden. Antagligen var psykosen jobbig och det kan vara orsaken till självmorden, men också att depression kan komma efter en psykos.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220510 av björk
Jag har ett jätte förtret.
På bussen sa ungdomar.
"det här är ingen ö på bussen."

Sen sov jag en natt men
blev utskriven pga därför att
jag trodde o.
Jag blev rädd att de skulle
sätta maten i vrång strupen.
Pga mig dårå.!
Så därför vågade jag helt enkelt inte. Jag hade ingen bag heller eller nått sånt.

Han honom på psyk akut va
jovialisk o frågade om kaffe.

Då blev jag alltså utskriven när jag anlände nästa dag med bag så sa han NEJ!

Och då spela jag med för att inte bli utskämd.

Han betalade för taxin och sa med eftertryck ordet eller orden



JA DÅÅ. lite underförstått
Mer
4 år 3 månader sedan #1220512 av mormor1
Läkare Vet hut!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1220556 av Fantasio
Jag har varit inlagd rätt många gånger, men psykotisk har jag varit ett fåtal gånger. Jag tycker jag blivit inlagd lite väl lättvindigt. Men de går väl på gamla "meriter", tror det är lättare att bli inlagd om man varit det förut.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220612 av IngeF
Jeg har vært innlagt en gang 5 uker i løpet av 19 år. Det er alt for lite. Burde minst vært 10-15 ganger. Mine foreldre har tatt unna så mange tilbakefall at det er helt utrolig. Det går ikke lengre. Var en gang på akkis et døgn også. Men som regel har jeg klart å hente meg inn selv. Hva kan egentlig en innleggelse gjøre fra eller til.