Vad krävs för att bli inlagd?

Mer
4 år 3 månader sedan #1220884 av Admin1
Att missbrukare får tvångsvård mer beror nog på att missbruket ger psykos och aggressivitet. Då blir det tvångsvård.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220908 av memphis
Alltså, psykosmottagningen här är under all kritik. Inga fasta läkare, ingen tar ansvar från A till B. Nu har jag hamnat hos en liten nippertippa med mina sömnproblem. Hon gör saken värre! Nu har hon dragit ut på problemet, i över en månad har jag inte fått hjälp, så idag kommer hon med det idiotiska förslaget att jag ska hålla mig vaken 2-3 dygn i sträck så kan jag säkert sova en hel natts sömn efter det! Funderar på att ringa mobila teamet.

Hur fan kan man jobba på en psykos mottagning och be patienterna att hålla sig vakna flera dygn i sträck?!!!!! Jag borde anmäla henne nånstans.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220913 av Geta
När man är psykosbenägen kan en natts sömnlöshet rubba ens cirklar. Tre nätter utan sömn kan starta en psykos.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220914 av memphis
Exakt Geta, det är direkt farliga råd hon ger mig. Tänker naturligtvis inte följa dem. Hellre sover jag på dagtid än ingenting alls.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220918 av Jocke
Ja, om man är orolig för viktuppgång, så borde läkarna rannsaka vilken sorts tablett som orsakar en viss viktuppgång som abilify t. ex. Istället sade läkaren för ngn dag sedan att jag hade ölmage? Läkaren sade, att det kan vara en kombo mellan medicin och öl som orsakar uppgången, och det spelar ingen roll vilken styrka det är på ölen!

Jag är långt ifrån inläggningshotad, men jag tycker det var bra att läkaren sade, då vet jag dennes ståndpunkt! Men påtalade skarpt för mig, att det bara är jag själv som ska besluta om jag vill fortsätta och dricka och tycker också, att jag borde tänka mer på min hälsa!

Får en läkare säga vad som helst?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1220922 av Geta
Stor mage kan också bero på stress. Stresshormonet kortisol ger stor mage. Vi med schizofreni blir lätt stressade.