Är alla schizofrena introverta här?

Mer
7 år 3 veckor sedan #921068 av Drummer
Jocke har ju under årena projicerat sina tillkortakommande på många medlemmar och vi ska inte ta hans skit! Det är feghet på högsta nivå! Är det ngn som mobbat genom årena så är det Jocke! Jag bryr mig inte visserligen men tycker att hans beetende är under all kritik! Han är nog väldigt avundsjuk och lägger sina egna problem hos dom han anser ska ha de problemena som han själv besitter!
Mer
7 år 3 veckor sedan #921069 av Geta
Tycker att det gått för långt i den här tråden. Jocke är känslig och har nog en alldeles
normal läggning.
Mer
7 år 3 veckor sedan #921073 av Drummer
Jocke älskar nog kvinnor och jag också men han har svårt att erkänna att jag gillar silikonbröst hos en kvinna! Han har inte visat ngn empati sedan Anna dog och det är jävligt dåligt av en riktig karl!
Mer
7 år 3 veckor sedan #921082 av cecilia76

Admin1 skrev: Det finns en teori att man hör röster vid schizofreni för att uppmärksamheten är vänd inåt. Vanliga människor som hör röster har uppmärksamheten vänd utåt.

Låter högst troligt.
På grund av yttre besvikelser slutar man fånga upp omgivningens signaler och går in i den inre världen.
Sen är det ju svårt att skilja på biologiska och psykologiska aspekter.
Men det schizofrena barnet kan ha både arv och miljö att ta med i beaktning.

Tror framtida schizofreni behandling kan innebära att träna den kognition en som binder människan samman med varandra.
Det kan variera starkt från person till person så hästterapi eller annat kan bli modellen :-)!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 3 veckor sedan #921088 av Jocke

Drummer skrev: Jocke älskar nog kvinnor och jag också men han har svårt att erkänna att jag gillar silikonbröst hos en kvinna! Han har inte visat ngn empati sedan Anna dog och det är jävligt dåligt av en riktig karl!


Jag har inte tänkt på att din Anna har dött! Hörde inte så mycket om din relation på siten, innan hon dog! Så du kan inte anklaga mig för bristande empati, kring din Anna! Jag tänker inte särskilt på om du saknar henne?

Nu tycker jag du var orättvis mot mig angående henne!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 3 veckor sedan #921090 av Jocke

Drummer skrev: Jocke har ju under årena projicerat sina tillkortakommande på många medlemmar och vi ska inte ta hans skit! Det är feghet på högsta nivå! Är det ngn som mobbat genom årena så är det Jocke! Jag bryr mig inte visserligen men tycker att hans beetende är under all kritik! Han är nog väldigt avundsjuk och lägger sina egna problem hos dom han anser ska ha de problemena som han själv besitter!


Jag tycker inte om de ord du lägger fram här Drummer! Jag har aldrig mobbat ngn här på siten! Och varför anser du att jag är avundsjuk och projicerar andras påståenden kring mig? Nä, har bara påstått att jag kan ha aspergers, och du verkar ha noll empati kring detta?

Nä, jag blir väldigt ledsen av ditt påstående kring mig, som du inte verkar veta ett skit om!

Du anklagar mig mot bättre vetande, när nu har du begått ett övertramp här, eller flera!

Vars är världen på väg?