Förstärkta sinnen

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 11 månader sedan #941672 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förstärkta sinnen


Känner en viss sug efter bärs! Men jag tror jag avstår? Men hur ska jag förklara för så många att feldiagnosticering föreligger, trots att psykiatrin hade mig under uppsikt i över fem år, är det prestigetänkande måhända?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 11 månader sedan #941684 av Ella
Svar från Ella i ämnet Förstärkta sinnen
Det är lätt att få fel diagnos. Har själv fått fel diagnos. Hört från ett par andra med att de fått fel. Några tester ock samtal är inte alltid nog för att kunna veta vad man har. Har man schizofreni elr splittrad personlighet så kan den diagnosen nog lätt förväxlas med Asperger ock Autistiska drag.
Mer
6 år 11 månader sedan #941686 av Ella
Svar från Ella i ämnet Förstärkta sinnen

Jocke skrev:



Vi kanske tror katten vill bli ompysslad, men man ser direkt på bilden att denne är mycket tveksam? Men varför ser vi inte ngt så elementärt, om ngn har fått nog av ens beteende? Vi går på och på, men är vi blinda för faktum eller inte tillräckligt flexibla nog att växla handlag för den rådande situationen?

gäller att tydligt meddela att man fått nog? Säg i från
Mer
6 år 11 månader sedan #941687 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Förstärkta sinnen

Ella skrev:

Jocke skrev:



Känner en viss sug efter bärs! Men jag tror jag avstår? Men hur ska jag förklara för så många att feldiagnosticering föreligger, trots att psykiatrin hade mig under uppsikt i över fem år, är det prestigetänkande måhända?

det är lätt att få fel diagnos. Har själv fått fel diagnos. Hört från ett par andra med att de fått fel. Några tester ock samtal är inte alltid nog för att kunna veta vad man har. Har man schizofreni elr splittrad personlighet så kan den diagnosen nog lätt förväxlas med Asperger ock Autistiska drag.


Jag blev först diagnostiserad av min kusin som nästan pluggat klart psykiatri utbildning med aspergers, så trodde ja hade de i över 1 år, sen kom ja hem för o få det bekräftat o de valde mellan aspergers o min nuvarande diagnos men valde den senare tillslut.
Mer
6 år 11 månader sedan #941688 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förstärkta sinnen
För att ställa diagnosen Schizofreni tar sex månader under observation inlagd på sjukhus. Så fick jag min diagnos.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #941692 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Förstärkta sinnen

Nissegossen skrev: För att ställa diagnosen Schizofreni tar sex månader under observation inlagd på sjukhus. Så fick jag min diagnos.


Det ville de göra me mig men ja ville inte, fick göra massa tester o prata me psykologer. De satte mig i ett rum framför en gammal dator o lät mig svara på en massa "ja" o "nej" frågor som var omöjliga o svara ja o nej på, satt där i 5 timmar o svarade medans psykologen sa "hej då" "jag går ut på stan", kändes som ja blivit torterad efteråt. Vet inte vad de handlade om.