Förstärkta sinnen

Mer
6 år 11 månader sedan #941554 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förstärkta sinnen
Inte bara vid psykos kan sinnena förstärkas utan också vid psykossymptom utan psykos. Det är dock sällan jag hart detta och bara en eller två gånger. Även synen kan vara påverkad så färger och ljus blir starkare.
Mer
6 år 11 månader sedan #941597 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förstärkta sinnen
Hör dåligt, mitt handikapp syns inte, men jag talar högt när jag pratar med någon. Mitt ex kunde sitta på min balkong och höra samtal mellan personer över 100 meter härifrån när de pratade i normal samtalston. Jag själv kan höra om någon skriker nere på torget, då husets utformning i form av dubbla halvcirklar med andra huset, fungerar såsom ett stort öra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #941605 av wasp
Svar från wasp i ämnet Förstärkta sinnen
Ja! Doften av nyrostat kaffe påminner om 1983 och blir fortfarande dålig av den. Ett kafferosteri finns i stan. Färgerna var så klara då också, gula hus blev så knallgula och röda hus knallröda.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 11 månader sedan #941633 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förstärkta sinnen


Vi kanske tror katten vill bli ompysslad, men man ser direkt på bilden att denne är mycket tveksam? Men varför ser vi inte ngt så elementärt, om ngn har fått nog av ens beteende? Vi går på och på, men är vi blinda för faktum eller inte tillräckligt flexibla nog att växla handlag för den rådande situationen?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 11 månader sedan #941637 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förstärkta sinnen
Katter är självständiga djur men vill inte bli lämnade ensamma längre tider.
Mer
6 år 11 månader sedan #941667 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förstärkta sinnen
Suck! Alla vill ha mig som kattvakt, det har människor frågat mig om i hela mitt vuxna liv. Varför vänder sig alltid folk till mig om den saken? Det hör till att jag tar in posten, vattnar blommorna dessutom mata fiskarna på förekommande ställen. Göra rent kattlådan, fylla på mat och vatten efter att ha diskat skålarna. Ett brev ringde jag upp vederbörande i främmande land och sade, det är från banken, vill du att jag öppnar det? Ja, fick jag som svar och sade OCR numret på räkningen som han betalade varifrån han var.

Inte nog med det, han hade larmat sin dörr och hade jag gjort fel, hade polisen kommit.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum