Om körkortet blir indraget pga jag inte kryssade i rutan

Mer
6 år 10 månader sedan #944644 av Carmen Al Kebab
Om jag har schizofreni och kryssade inte i rutan för psykisk sjukdom... Blir det indraget för gott då?

& Ifall det blir indraget... Måste jag göra om kunskapsprovet och förarprovet då?

Om jag har indraget körkort och körkortstillstånd... Är behörigheten fortfarande giltig så jag kan ta något annat körkort under tiden som kräver att jag måste ha b-kort (Dvs personbilskörkort)?
Mer
6 år 10 månader sedan #944651 av Nissegossen
Vad vill du ha körkort till? Jag menar så väsentligt är det inte. Körde upp för bil i.o.m det fick jag A körkortet också. Eftersom reglerna ändrades 1970 hade jag lov att framföra tung lastbil, hade jag fortsatt på det jobbet hade jag fått körkort för tung lastbil helt gratis utan varken teori eller behöva köra upp om jag fortsatt 3 månader till på jobbet.

Jag har alltså kört tung lastbil på ett vanligt körkort för bil.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #944655 av Geta
Dessutom som schizofren har man sällan råd med att ha bil.
Mer
6 år 10 månader sedan #944695 av Carmen Al Kebab

Nissegossen skrev: Vad vill du ha körkort till? Jag menar så väsentligt är det inte. Körde upp för bil i.o.m det fick jag A körkortet också. Eftersom reglerna ändrades 1970 hade jag lov att framföra tung lastbil, hade jag fortsatt på det jobbet hade jag fått körkort för tung lastbil helt gratis utan varken teori eller behöva köra upp om jag fortsatt 3 månader till på jobbet.

Jag har alltså kört tung lastbil på ett vanligt körkort för bil.

Jag ska ta ett typ av körkort som kräver att man måste ha körkortsbehörighet, inte så hög risk att jag kommer köra bil men jag behöver detta körkort till ett potentiellt jobb.
Mer
6 år 10 månader sedan #944700 av Richard
Min psykiater har frågat mig om körkort, men jag sa att jag aldrig kör bil. Någon enstaka gång kanske. Pilot-licens fick jag inte ta. Har ändå inte råd till det men jag hörde mig för lite.

Men en grej jag kom att tänka på, lite oprofessionellt av psykvården en gång, när jag blev inlagd för avgiftning, så skulle vi hem till mig o hämta alla droger jag hade hemma. Då följde en vårdare med mig, i min bil, jag körde påverkad av allt möjligt, o han som passagerare, hem o tillbaka.
Mer
6 år 10 månader sedan #944702 av Geta
En gång, när jag var inlagd för psykos skulle vi på avdelningen på utflykt. Då fick jag köra min bil full med medpatienter.

Trots min schizofreni har jag inte varit inblandad i någon bilolycka de 20 år som jag körde bil och jag körde mycket.