Om körkortet blir indraget pga jag inte kryssade i rutan

Mer
6 år 10 månader sedan #944731 av Nissegossen
Carmen Al Kebab Ja, det kan vara ett krav av arbetsgivare för att få anställning på ett jobb. Jag som är pensionär däremot, behöver långt ifrån ett körkort. Jag fick ju jobbet på den firman pga att jag hade körkort, så ursäkta för det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #944734 av Amandara
Jag kan hålla med om att vissa gånger man kört nära en psykos har varit galenskap. Man får lära av misstag och lycka lycka att inget hände. Jag har känt mig osäker som chaufför.
Mer
6 år 10 månader sedan #944738 av Nissegossen
Slutade det jobbet för att jag insåg att jobbet kunde sluta med en olycka pga de regler som fanns då, men numera är det förbjudet och väl är det. Jag körde järn för en grossistfirma och ofta hade jag balk och armeringsjärn förbi hytten på bilen på bägge sidor och det inkluderade hytten.

Så, vid sådan last var jag tvungen att gå upp på taket till hytten och därifrån luckan kliva ned till ratten, numera förbjudet, du måste ha allt bakom bakstammen på fordonet. Detta för att det var lögn i helsike att björna lasten. Ställde jag mig på bromsen fortsatte lasten rätt fram.

Det var ägg under varje pedal och jag slutade pga att förr eller senare hade det hänt en olycka, därför att jag insåg det slutade jag. :nej

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #944753 av Geta
Under tre år körde jag bil i jobbet varje dag. Kände mig inte osäker, när jag körde bil. Har kört från Ystad till Haparanda.
Mer
6 år 10 månader sedan #944820 av Richard

Geta skrev: En gång, när jag var inlagd för psykos skulle vi på avdelningen på utflykt. Då fick jag köra min bil full med medpatienter.

Trots min schizofreni har jag inte varit inblandad i någon bilolycka de 20 år som jag körde bil och jag körde mycket.

Med tanke på medpatienter...

När jag var inlagd nån gång runt 2003, så var där en rätt snygg tjej, som ville att vi skulle bilda en hemlig "svan-klubb". Men visst, jag gick med i svan-klubben. Så skulle vi få permission o "svan-klubben" skulle gå ut på stan i affärer o titta på glas-svanar... :rolleyes: Jag tänkte då att jag kör med "Gökboet-variaten", då när de ska hyra en båt;
-Vi kommer från psykiatrin, vi har hyrt den här båten (men alltså i glas-affären), jag är dr. Richard, detta är dr. Eva, dr. Jimmy o professor Jasmina, den berömda professor Jasmina!

Men kort därefter fick jag besked om att min morfar dött, blev så ledsen, så jag hängde aldrig med.
Mer
6 år 10 månader sedan #944824 av Geta
Det var likadant när jag gick på kommunens Dagcenter att jag fick skjutsa "brukarna" där på utflykter.