Schizoaffektivt syndrom

Mer
6 år 3 månader sedan #1017034 av elisa
Svar från elisa i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Sant ifs.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017095 av Duppedu
Svar från Duppedu i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Var tvungen registrera mig när jag såg tråden. Har också fått schizoaffektivt syndrom som diagnos, har iofs bara haft en psykos och iom att jag var väldigt uppåt då så blev det visst den. Äter serdolect och har klarat mig på utsidan ett år nu, börjat arbetsträna och hoppas på att få jobb till sommaren. Har det fortfarande ganska jobbigt psykiskt. Under psykosen hände mycket, bland annat trodde jag mig ha kontakt med någon som jag skulle hjälpa - och så fort jag möter en ny människa i dagsläget slår hjärnan om och jag undrar om det var just denna människa jag hade telepatisk kontakt med. Skitjobbigt. Varje nytt möte hamnar man i det där jobbiga. Slungas tillbaka liksom. Hur blir man fri från det? Minnena.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017098 av elisa
Svar från elisa i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Har du haft fler psykoser eller "bara" en? Har du samma symptom annars också?
Mer
6 år 3 månader sedan #1017111 av Duppedu
Svar från Duppedu i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Har bara haft en, men hade typ tre tvivelaktiga år innan det bröt ut. Levde väldigt flummigt. Nu när jag är medicinerad har jag inga andra symptom än att jag då och då kastas tillbaka till att tro på sådant som inte är sant.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017205 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Det sägs att jag har schizoaffektivt syndrom men jag vet ej. Jag har haft två psykoser i mitt liv, med ungefär ett års mellanrum, samt en del "psykoskänningar" då jag fått öka min dos. Känner mig hyfsat normal, förutom att jag får symtom om jag minskar medicin. Har också förhöjd stresskänslighet.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 3 månader sedan #1017223 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Jag har bara haft en uppenbar psykos, men massa eventuella och psykotiska symtom. När det utbröt var det ett halvår som jag eventuellt var rätt psykotisk om jag ser tillbaka. Jag skickades på psyk men pratade bara politik med psykiatern så......

Jag har Schizoaffektiv diagnosticerat sedan många år nu