Schizoaffektivt syndrom

Mer
6 år 3 månader sedan #1017271 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizoaffektivt syndrom

Geta skrev: Har funderat på om du pratar värmländska som Lars Lerin men du pratar ingen utpräglad värmländska.

De ornersig, ornersig det inte, ornersig de ändå

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1017446 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizoaffektivt syndrom

ispegelland skrev: jag är så less på paranoid schizoaffektiv sjukdom så jag vet att det inte går mycket längre. Om jag inte blir bättre har jag kanske 5 år kvar att leva.

Du kanske skulle testa Solian eller Clozapine, som är de starkaste.Du får minst paranoia.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017448 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizoaffektivt syndrom

Duppedu skrev: Var tvungen registrera mig när jag såg tråden. Har också fått schizoaffektivt syndrom som diagnos, har iofs bara haft en psykos och iom att jag var väldigt uppåt då så blev det visst den. Äter serdolect och har klarat mig på utsidan ett år nu, börjat arbetsträna och hoppas på att få jobb till sommaren. Har det fortfarande ganska jobbigt psykiskt. Under psykosen hände mycket, bland annat trodde jag mig ha kontakt med någon som jag skulle hjälpa - och så fort jag möter en ny människa i dagsläget slår hjärnan om och jag undrar om det var just denna människa jag hade telepatisk kontakt med. Skitjobbigt. Varje nytt möte hamnar man i det där jobbiga. Slungas tillbaka liksom. Hur blir man fri från det? Minnena.

Du kanske skulle be att få diskutera med en psykolog din psykos. Kanske du sedan kan lämna psykosen bakom dig. Det finns kurser sjukdomshantering och familjeutbildning som man kan få som minskar symptom och psykoser.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017451 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizoaffektivt syndrom

ispegelland skrev: Vet inte det. Men det heter ju paranoid schizofreni. Och då kan det ju heta paranoid schizoaffektiv. Skrev det för att mitt svåraste symptom senaste åren är paraniod.

Det finns två typer av schizoaffektiv: manisk och depressiv.
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1018208 av
Svar från i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Ispegelland klozapin är superbra!
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1018209 av
Svar från i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Hoppas det ordnar sig!