Panikattack!

Mer
6 år 2 månader sedan #1031786 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Panikattack!
Andningsövningar har effekt mot akut ångest. Sedan Quetiapin/Seroquel kan minska panikångest också.
Mer
6 år 2 månader sedan #1031810 av Nissegossen
Mer
6 år 2 månader sedan #1031812 av wasp
Svar från wasp i ämnet Panikattack!

Richard skrev: Fick just en extrem panikattack, hjärtat höll på att explodera... Varför? Jo, det knackade på dörren... Jag gick o gömde mig! Jag väntar inget besök, o min paranoia ökar extremt, är på topp nu! Vet inte hur sjuk jag blev av det där. Först efter ca 5 min vågade jag gå o titta i kikhålet, o då var där ingen. Någon måste ha kommit in genom entrédörren...


Varför så rädd bara för att någon knackar på dörren? Det gjorde det även hos mig för någon vecka sedan. Bara ett skumt elbolag som ville ha mig som kund. Nej tack! Är inte intresserad blev mitt svar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1031847 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Panikattack!
Jag har polislås, ett handslag räcker för att låsa och inte ens med nyckel kommer man in, samt att det finns en möjlighet till att ha dörren på glänt det är riskfritt, vill du avsluta så handgreppet igen låst. Men pga grund av ålder och jag drösar omkull här måste någon ha en nyckel om jag ligger här oförmögen att ta mig någonstans min nyckel har en granne, med lov att gå in om så skulle vara. Både vård och hemtjänst vet var.

För att bli fri från noja låste jag inte min dörr alls, det var för att få bort nojan, jag blev kvitt den, och har inte alls det idag, men numera låser jag dörren. Det har stått folk i min hall kl 03.00 på natten, jag har varnat alla gå inte fram till mig om jag sover, livsfarligt. Den som gjorde det sist låg och ojade sig och vred sig på golvet hade jag inte förstått att det inte var någon fara hade personen möts utav knutna nävar den gången löst, men personen gör nog inte om det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1031848 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Panikattack!
En meter runt om mig, är personlig zone
Stackars människor som inte lyssnar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1032245 av Richard
Svar från Richard i ämnet Panikattack!
Jo, det som är läskigt är att man måste in genom entrén från gatan, o det finns ingen portkod, man måste använda nyckel. Sen en någorlunda modern grej vi har här i lägenheterna, är att när någon ringer på porttelefonen, så visas det på en liten bildskärm vem som ringer på. Trots det ber jag mina kompisar o anhöriga att alltid ringa typ en kvart innan de kommer, eftersom jag blir vettskrämd när det ringer på porttelefonen o jag inte väntar på besök.

O så typ i måndag när vaktmästaren skulle fixa det där med säkringen, som jag skrivit om i datadelen, så visste jag ju att han skulle komma också, dock inte när, men de frågade om jag var hemma hela dagen, så det var ok när han knackade på.

Kanske det som jag blir rädd för är att 2 ggr, det har knackat på så har det faktiskt varit polisen. En gång var jag misstänkt för brott, o de sa inte varför, förrän i bilen på väg till Helsingborg för förhör. Andra gången ville de bara ställa några frågor om några videos jag lagt ut på Youtube. Men då har jag för mig att de knackade, jag öppnade inte, sen ringde de till min telefon (jag låg o sov då), o jag frågade är det ni som knackar? Ja, jag ska bara klä på mig, så öppnade jag.

Tidigare var det inte så farligt, eftersom jag umgicks en hel del med han som bodde ovanpå min lägenhet, blev alltid inbjuden på hans fester, o han brukade komma o låna filmer rätt ofta av mig, ibland mitt i natten... Men han har tyvärr flyttat, nu bor där någon med blyskor!

I måndags, satt jag uppjagad o i det närmaste katatoniskt i flera timmar...

Jo, kan tillägga, sotaren var här för ett par veckor sen o det hade vi fått information om att han skulle komma. Men de hade skrivit fel dag o datum på informationsbladet... De kom en dag tidigare. Det knackar, jag blir livrädd (låg o sov), o så hör jag hur någon låser upp... Jag sätter mig upp o han presenterar sig som sotaren, o jag frågar om det inte var i morgon? Men han sa att det var fel på informationen. O då var det lugnt, bad bara om att få klä på mig först.

O det stod på informationsbladet att de, om man inte var hemma, hade tillstånd att gå in med huvudnyckel, så det finns en sån i.a.f. O nu minns jag nått som polisen sa, när jag inte öppnade förrän de ringde, att jag bör öppna, annars kan det hända att de slår in dörren! Nu finns ingen anledning att de ska besöka mig mer, möjligen nått copyright-brott har jag begått. Men det finns väl personer som blir sura på en o anmäler att man har bomber o sånt hemma! Så kommer hela insatsstyrkan, på tre slår de in dörren o kastar in en chock-granat! Stackars mina katter!