luktsinne

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #45524 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet luktsinne
Kanske vi svettas lite fränare?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 3 månader sedan #65415 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet luktsinne
Jag hörde av min läkare att det har att göra med stresshormoner hos psykotiska människor.

Det frigörs något när vi är väldigt väldigt stressade somm har en speciell doft.

Denna kan man tydligen känna hos psykotiska människor, men inte alla. Man kan även känna det hos människor som inte är psykotiska.

Så har jag hört iaf. Om det nu var det ni pratade om-... Jag erkänne rmig förvirrad i sammanhanget.
Mer
17 år 3 månader sedan #65419 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet luktsinne
Alice! Kan tala om att dödsångest luktar! Det luktar skit! Har beskrivit det som "att om du inte har kännt vår dödsångest lukt på tre meters håll har du inte levt som oss" :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #65420 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet luktsinne
Det som förvirrade dig var nog att trådstartaren pratade om att vi som har schizofreni har ett stört luktsinne, inte hur vi luktar Ut! till andra människor!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #65427 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet luktsinne
Jag har beskrivit den ångesten i en text! Den hittar du här;
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=896 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #65498 av mopa
Svar från mopa i ämnet lukt
Låter lite underligt att schizofrena människor skulle lukta annorlunda. Då undrar man ju om andra sjukdomar oxå luktar på särsilt sätt. Mitt luktsinne är väl inte det bästa, men vad ska man jämnföra med ?!
Om nån luktar annorlunda på nåt vis, kanske det beror på att man utsöndrar olika ämnen när man svettas. Mediciner kanske orsakar lukt, jag vet inte. Nån som har fakta i ämnet ? :?: