Har ni haft en eller flera psykoser?

Mer
5 år 8 månader sedan #1084588 av Pg

Admin1 skrev: Pg,

Går du i sömnen? Vissa gör detta


Jag går i någon slags hallucination eller dröm, jag hallucinerar en massa saker och
sen går jag runt i lägenheten innan hjärnan börjar återgå till normal och jag förstår
ungefär vad jag gör, då går jag och lägger mig igen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084650 av memphis
Kan väl säga att jag haft två "major" som går att slå ihop och de varade i ett par år. Sen har jag haft mindre omtumlande psykoser efter det som varit mer realistiska och paranoida. Och det är där jag är idag. På bättringsvägen efter en lång psykos där jag ytterst skulle bli mördad men det har verkligen blivit bättre med det.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084653 av Kloppe
Har haft en kraftig psykos i 18-års åldern. Därefter flera mildare genom åren.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084663 av Nissegossen
Man kan säga att en psykos kan vara resten av ens liv, men att man finner strategier för att inte göra saker helt uppåned, vill säga samma psykos i en mildare eller sämre mående. men samma som varar livet ut.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084666 av 1Dave
Min första psykos har sätt spår för resten av livet. Men medicinerna gör väl att det känns mindre viktigt.
Hade en dröm senast inatt som berörde ämnet, men det var en bra dröm iaf som gav lite nytt hopp.

/Dave
Last edit: 5 år 8 månader sedan by 1Dave.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 8 månader sedan #1084668 av Lester
Svar från Lester i ämnet Har ni haft en eller flera psykoser?
Jag insjukna när jag var 25 år, jag minns tiden innan jag var sjuk och tänker hur förbannat förgivet jag tog att vara vid bra hälsa! Det värsta med den här psykiska ohälsan är känslorna, som för krig mot mitt förnuft, så jag blir helt galen och blir elak mot dom jag älskar och dom förstår ingenting hu jag som annars är så varm och omtänksam kan bli elak och otrevlig, till och med hotfull, fast jag är inte farlig, men vissa upplever mej hotfull för jag blir så oberäknelig men det är ingenting jag fattar mej på hur dom kan uppleva så om mej, men jag får visa hänsyn och kompensera.... tex så bakade jag bröd till frukost till min väninna och den morgonen tvättade all hennes tvätt och visade att jag bryr mej... såna här saker om jag inte skulle göra så skulle inte mina relationer och sånt hålla... sedan finns det folk som är inte mottagliga för detta för dom i sin tur inte bryr sig och skiter i allt och alla och såna människor är energitjuvar och såna ska man lämna bakom sig och röra sig vidare, bättre att vara ensam är bli olycklig och bitter...