Har ni haft en eller flera psykoser?

Mer
5 år 8 månader sedan #1084277 av krokus
En lite längre/allvarligare när jag var 19 och sedan några lite mindre efter det. Jag har inte så bra koll. :?
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084301 av Utomjordingen
Första gången jag fick psykos var våren 1990 - var 18 år gammal då! Sen dess är jag väl mer eller mindre psykotiskt, pendlar sen cirka 4 år tillbaka 60 % - 80 % psykos av 100 % psykos. För 4 år sedan var jag 100 % psykotiskt vilket betyder att den abstrakta 4 D - världen (som är en värld till) tog över helt den konkreta 3 D - världen för mig som sen i sin tur behövdes jag av den anledning läggas in på psyket under cirka 3 månader. Allt synligt blev osynligt som sen i samma veva blev allting genomskinligt. Jag har kvar symptomen Visual Snow trots psyke mediciner sen våren 1990 - ser på världen ungefär så här:

300
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084316 av Amandara
Har haft en 5-6 psykoser....den första när jag var 29. Mina psykoser har vårat halvår till år förutom i våras då jag fick sjukdomsinsikt snabbt och kunde höja antipsykotika....var bara pangsjukt i 3 veckor. Annars har jag alltid varit rädd för medicinerna och sjukvården när jag varit sjuk kanske för att jag varit paranoid och haft vanföreställningar trots medicin....medicinen har inte funkat. Nu har jag haldol och den funkar superbra på min psykossjukdom.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084371 av Admin1
Har bara haft en psykos, men 25 % får bara en psykos i livet. Ju färre psykoser desto bättre. Det tar många månader innan man återhämtar sig efter en psykos.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084401 av Geta
Admin1, du har haft lång tid att återhämta dig på.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084413 av memphis
Kan man bli trött och utbränd av sina "vanföreställningar" och psykoser. Ja antagligen.