På vilket sätt har vi med psykos som inte är rätt?

Mer
4 år 7 månader sedan #1185359 av Cosmos
Geta:

I en annan tråd skrev du att du inte vet vad schizofreni är. Men nu har du tydligen en glasklar bild...?!?
Mer
4 år 7 månader sedan #1185363 av Geta
Jag överlåter åt läkarna att förklara vad schizofreni är. Själv förstår jag det inte. Är för involverad.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185385 av Klanggedin
Frågan kanske inte är vad det är eftersom det ser så olika ut, symptom etc.. Frågan är vad det humana är att göra när någon isolerar sig och börjar tala med andar... Man kanske inte är nöjd med metoden men man blir åtminstone sjukskriven och slipper bli hemlös som i USA,,
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Klanggedin.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185391 av MsTibbs
Om jag tror att judarna tagit över försvaret och tänker skjuta dem... i självförsvarssyfte? Nu är det snarare så att man ville lägga ner försvaret. Så psykos var felaktigt? Vore dumt att sitte på rättspsyk pga felaktighet?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185396 av Klanggedin
Man tittar nog på kvalitén på tanken.. är den logiskt förankrad, verkar den rimlig... Har Judarna tagit över försvaret? Sanningshalt please...

Människor är inte logiska.. Det är något vi får kämpa oss till och ett sätt att göra det är att skapa en vision/fantasi/teori och sen testa den i verkligheten.. Det verkar som att vid schizofreni så är verklighets-prövande nedsatt vilket leder till att man inte reglerar sin fantasi efter omständigheter och en "psykos" uppstår...

ALLA kan ha fel men korrigerar man inte sin uppfattning trots att alla "fakta" "erfarenheter", " kompisar släkt och vänner" indikerar annorlunda så kan det uppfattas som att man inte är verklighetsförankrad. Det är vad man kallar en psykos.. När alla bevis pekar på det motsatta men man själv fortsätter leva och tro trots att andra ser att man mår dåligt.

Mina ord..
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Klanggedin.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185399 av MsTibbs
Jag vet inte om judarna tagit över försvaret. Men muslimerna har mer stöd hos vänstern iallafall. Vissa judar vill inte gå ute med kippa för det är farligt.