Vad skulle du göra om du var frisk?

Mer
4 år 4 månader sedan #1208040 av Zoidar
Jag skulle nog göra samma som nu. Hade nog fått jobba dubbelt så mycket som nu dock för klara mig. Vet ej hur jag löst det.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 4 månader sedan #1208059 av Clean
Jag skulle bli yrkesmördare. Nämen skämt. Har ingen aning. Antagligen fortsätta vara sjukskriven för jag har ändå förstört mitt liv.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208063 av notwoodstock2
Jag tror att trasslet börjar redan när man är liten. Så jag hade ju varit en helt annan människa.

Jag vill hellre vara troende, som jag blev!

Jag är nyfiken på hut hel man kan bli/vara.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208064 av Clean
Ja så är det. Det började redan vid tre års ålder för mej. Jag förstod att man kan inte lita på någon. Hade fantasivänner sedan hade jag riktiga vänner men undvek dom och gick in i fantasiernas värld mer och mer.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208066 av wasp
Gjort veterinärutbildningen klar (nu vet ju ingen om jag hade lyckats krångla mig genom allt, men möjligheten finns). Nu fick jag det liv jag fick och får sitta nöjd ändå!
Mer
4 år 4 månader sedan #1208091 av sodergardfia
Utbilda mig till antingen egyptolog, arkeolog eller bibliotekarie. Jobba på museum/utgrävning o katalogisera arkeologiska fynd o skriva guideböcker till museiutställningar.

Eller så skulle jag bli översättare. Engelska till svenska.

Jag skulle ha ett riktigt jobb, eller ha större omfattning på praktiken om jag fortfarande hade Asperger men var frisk i övrigt.

Jag skulle träffa mina vänner oftare och orka vara med dem i många timmar istället för högst tre utan att bli utmattad.

Jag skulle försöka komma in i politiken på nåt litet hörn, skulle klara av möten o olika uppgifter i partiet.

Jag skulle orka och klara mina åtaganden.

Jag skulle klara av att vara med på söndagsskolan i kyrkan utan att få ångest o nästan bryta ihop pga att det är gruppdiskussion.


Helt enkelt: jag skulle uppfylla mina drömmar eftersom jag skulle klara av det. Jag skulle inte bara ha massa högtflygande fantasier o ideal, jag skulle kunna göra något av dem.