Ingen ork

Mer
4 år 2 månader sedan #1223695 av björk
Svar från björk i ämnet Ingen ork
De e velterklassé
att kasta sten i glashus
är dock epitet :hugga

Eller ett annat den som gräver
en grop mot ngn annan faller oftast själv där.

En annan högmod går före fall.

En annan man skall inte generalisera.
I viss mån dock.

Ett annat behandla andra som Du själv vill bli behandlad.

Otukt eller annan vedertagen reell strid mot
konventionell sed och lära är dömd och bör förkastas.
Jag kan rabbla upp hundra snarliknande.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223706 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ingen ork
Alle kan ikke arbeide, men noen må arbeide. Borgerlønn vil bli mindre enn uførepensjon. Finland har forsøkt, men om det hadde vært så enkelt, ville det vel vært innført for lengst. Du kan si jeg si at jeg bare argumenter for at jeg KAN, men du er ikke rent lite skråsikker selv. Det vil alltid finnes dem som vil arbeide for å få langt mer enn basisinnkomst, så utenforskap og ulikhet vil alltid finnes. I Finland var den 5 000 pr måned. Det er ikke nok til å leve av. Det er ment som et sparetiltak, først og fremst.
forskning.no/ny-velferdsstat-samfunnsoko...and-avsluttes/272896

Alle er ikke enige, men gjør man ytelsene lave nok, blir det jo færre trygdede.
forskning.no/velferdsstat/hvor-blir-det-...ort-fra-trygd/377126

Vi kommer nok til å ende med eutanasiprogrammer igjen til slutt.

Drummer skrev: När jag började med Latuda fick jag enorm energi, men jag ville bara slå alla på käften som betedde sig hotfullt.

Ble du kvalm av den? Skulle ønske jeg tålte den, for bortsett fra det er det en utmerket medisin.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1226679 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ingen ork
Admin1 kanske kan svara på detta: lider jag av negativa symptom? Ibland tror jag det, ibland inte. Jag har ju känslor och kan både bli ledsen och skratta.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226943 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ingen ork
Vet ej, men titta på detta självtest och frågorna N1-N7 och har du mer än milda symptom kan det vara negativa symptom:
www.viska.se/sjaelvtesterna/mata-psykotiska-nagativa-symptom
Mer
4 år 2 månader sedan #1226953 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen ork
Fantasio,

Du verkar aldrig få ändan ur vagnen. Det liknar negativa symtom.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227017 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ingen ork

IngeF skrev: Kastet meg på min mors trimsykkel i dag og tok en runde i ribbveggen. Men astmaen er ikke under kontroll. Er ikke sliten, men hoster opp mye slim og puster dårlig. Min bror er storrøyker og har ingen slike problem.

IngeF det finns en medicin Acetylsystein
www.fass.se/LIF/product?nplId=19920221000079&userType=0

Den gör slemmet lösare och lättare att få upp ur halsen i vanliga fall märker vi det inte hostar inte utan det går naturligt ned i matstrupen och vi sväljer av ren reflektion. Antar att du är informerad om inte var därför jag lade in det. Jag har det, detta för att jag tidigare rökte och har med stela och färre flimmerhår svårare att få upp detän ickerökare, du kanske skulle peka på för din bror. Har det fortfarande delvis för att jag tagit till mig av Admins råd att Acetylsystein gör en effekt som stärker medicins effekt mot psykoser

Just snyggt länken till viska.se fungerar inte
www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNRLxpbJQ...NQAdQQ4dUDCAo&uact=5

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.