Man ska ha fullt upp

Mer
4 år 1 månad sedan #1244568 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Man ska ha fullt upp

Admin1 skrev: Jag har nästan fullt upp med olika saker, men nu i coronatider tar jag det lugnare och försöker undvika stress.


I Norge er nesten alle i en slags frivillig husarrest. Det er noe hysterisk ved det. Men jeg har vært mer eller mindre isolert i 10 år, så det betyr lite slik sett.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 veckor sedan #1246636 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag tröttnade på att sitta med TV-spelet och datorn, jag la mig på sängen nån timma. Då ringde kompisen och han var lika sysslolös som jag. Det är inte meningen att man ska gå hemma och göra ingenting. Han och jag saknar egen familj. Ingen av oss gör något vettigt av all vår tid och det känns tråkigt.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1246640 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Man ska ha fullt upp
Att ha för fullt upp gör att jag mår dåligt. Den heliga balansen mellan aktivitet och vila.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1246670 av Människa
Svar från Människa i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag är en mycket lat människa, och om jag inte minns fel så läste jag en gammal skrift från den katolska kyrkan där nån ängel skulle berättat för en. Präst eller liknande att det gäller att han ordnar så ungarna eller ungdomarna är sysselsatta så de inte finner Satan.. haha och jag är vittne till Djävulen.

Fantasio skrev: Jag tröttnade på att sitta med TV-spelet och datorn, jag la mig på sängen nån timma. Då ringde kompisen och han var lika sysslolös som jag. Det är inte meningen att man ska gå hemma och göra ingenting. Han och jag saknar egen familj. Ingen av oss gör något vettigt av all vår tid och det känns tråkigt.

det är bra med vänner som har självinsikt. Vi har en mycket intressant tid framför oss och det som är litet i den här världens ögon är stort i det andliga.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 veckor sedan #1246779 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Man ska ha fullt upp
Vi med schizofreni orkar inte ha fullt upp, det är inte så jag menar. Ideallivet har man fullt upp i med familj, jobb och fritidsintressen. Jag sitter hemma och grubblar, det är inte sunt.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1246812 av Melody
Svar från Melody i ämnet Man ska ha fullt upp
Förstår precis hur du menar Fantasio. Jag är relativt ung, 30+ och antar att jobba är bäst, vi får se efter Corona. Fast egentligen har jag inte så mkt ork, men det är plågsamt att ej ha stimuli heller. För lite intryck är ej bra för hjärnan, håller med dig. Har inte heller partner, så det är rätt stilla i mitt liv. De senaste åren har jag inte gjort ngt vettigt. Hoppas på att detta är året då nya bra saker inträffar på sysselsättningsfronten...