En helt vanlig dag

Mer
3 år 11 månader sedan #1255463 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En helt vanlig dag
I stort är alla dagar lika, lägger mig efter åtta och då medicinen jag tar sedan sitter jag kvar vid datorn tills kroppen säger sova och om jag inte går in på viska sover jag 2130 skriver jag på viska, då tänker jag och håller därför på att inte somna, jag är ute efter att jag skall bli så trött att jag somnar, är jag aktiv, svårt att sova och tar mer för att sova.

Rastlös som du Fantasio var jag också när jag var yngre som du, i tonåren ville jag bara ut i svängen, efter studier och lumpen fixades en lägenhet åt mig. Därefter ute i svängen till sent på nätterna drack mig berusad, så dagen efter hade jag kopparslagare på fredag lördag, skötte de jobb jag arbetade för att tjäna pengar.

Efter sjukdebuten var det inte ofta jag gick till puben, det var ett naturligt avslut, då kommunen klagade till pubägaren om att de ville ta bort öl och vin tillstånd på puben. Han stängde puben, istället öppnade han i samma hus en nattklubb, den hette sea bottom knappt någon av stammisarna gick dit, tror inte den fick så långt liv. Då var det andra ställen som folk gick. Det nätverk man hade försvann totalt

Numera sitter jag här vid datorn. Datorn förändrade totalt mitt liv, behöver ingen annan förströelse än den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1255481 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet En helt vanlig dag
Jag är med er alla i anden, kan känna er närvaro genom raderna, tro på er själva, känn kraften vibrera er utifrån och in, Gud är med oss alla i anden.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255530 av Eva Sofie
Svar från Eva Sofie i ämnet En helt vanlig dag
Min dag for tiden er innholdsløs. Mange vil si at jeg ikke har noe liv, men jeg ser ikke slik på det. Jeg forsøker å fylle det med innhold i form av nyheter, bøker, jeg skriver dagbok, arbeider terapeutisk med meg selv fra forrige time med psykologen og frem mot neste time, chatter med en god venn, er på forum, holder litt på med hobbyer jeg har som ikke tar så mye energi osv. Når jeg fungerer normalt, lager jeg middag hver dag, går på butikken et par ganger i uken osv. Jeg ser frem til normaltilstand igjen :)
Mer
3 år 11 månader sedan #1255534 av Geta
Svar från Geta i ämnet En helt vanlig dag
Eva Sofie,

Välkommen till Viska. På språket låter det som att du är norsk. Vi har en mycket aktiv medlem här på Viska som bor i Norge. Nämligen IngeF som har har studerat i Sverige. Hoppas att du kommer att trivas på Viska.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1255570 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En helt vanlig dag
Förr när jag sjöng kände jag ett kraftigt stöd i ryggen när jag sjöng, med det stödet var jag i anden och då var det inte svårt att sjunga. Under psalmsång sjöng jag högt och ljudligt jag satt inte och mumlade, jag hade i det Jesus med mig

Hej och välkommen till viska.se Eva Sofie

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255620 av wasp
Svar från wasp i ämnet En helt vanlig dag
Hej och välkommen till viska, Eva Sofie fra Norge!