Jag vill vara förståndshandikappad

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265551 av Fantasio
Killen som höll i grillningen i fredags är med sin flickvän och två vänner på ett ställe som visar fotboll, de följer kvällens kamratmöte. Jag vill också hitta på saker, men har ingen som jag kan spontanringa. Det är ett tight gäng, de jag känner. Inte främmande för att ta sig för olika saker. Klart jag blir lite avis.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265583 av Cosmos
Jag har också stött på de där med listorna. Numera tar jag omvägar så fort jag ser några som håller i papper och stoppar folk. En gång skulle en rom tvinga mig att köpa hans tidning. Han nöjde sig inte med nej utan sprang efter mig. Jag vrålade till slut så det ekade mellan husen. - Nej har jag sagt, nej, nejjjj. Då gav han sig.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265589 av Geta

Nissegossen skrev: Nej jag vill inte vara förståndshandikappad då de oftast inte når vuxen ålder, de får inte leva om de hamnar på offentlig institution och inte handhavs av släktingar, de försvinner i tysthet


Det där stämmer inte. De har skyddats av Omsorgslagen. Jag har själv jobbat i omsorgen. Jag har själv sett hur utvecklingsstörda blir väl omhändertagna. Nu gäller LSS.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265590 av Fantasio
Jag har varit hemma hos en person och han har vanlig lägenhet, men med lokaler för personal i samma hus. Det skulle jag kunna tänka mig. En annan vän är inte förståndshandikappad, men psykiskt sjuk. Han bor på ett kombinerat äldreboende och boende för psykiskt sjuka, vad det nu kallas. Så vill jag inte bo. Det är som att bo på sjukhuset fast man har ett litet pentry.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1292229 av Fantasio
De har det så bra, mina förståndshandikappade vänner. Go'a och glada hela bunten. De kan inte ta en lugn hemmakväll, de måste prompt på evenemang eller träffa varandra hemma hos någon. Jag med mitt höga IQ kan inte begripa varför de är som de är. Själv önskar jag ensamheten åter, i ensamheten kan banden med Gud stärkas.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292230 av Geta
Det är den uppfattningen som jag också fått av förståndshandikappade. De har så mycket skoj hela tiden.