Förklaringar bakom mina diagnoser!

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1301600 av Pimed
Borderline det är pga det sociala som jag har den diagnosen pga människor gör mej sjuk i deras sätt att vara som människor i förhållande till så som jag är. Sedan många av oss med borderline har dom flesta ggr varit utsatta för olika former av sexuellt våld.

Narcissism är känslomässigt för mej. Jag känner en jävla massa känslor och empati pga min känslighet. Men trampar man på min känslighet förlorar jag empati för det är dårå pga min känslighet som jag känner empati.

Schizofreni. PGA jag har en extremt större koll på verkligheten än dom flesta därför tycker läkarna i deras begränsade verklighetsuppfattning att jag saknar kontakt med verkligheten och säger jag har schizofreni. Jag vet verkligheten är oändlig och inte begränsad och har massa jävla möjligheter så som dom lever i sin begränsade lilla bubbla kommer aldrig att förstå.

ADHD är som en personlighetsstörning för mej. Man vill ha kul. Tristess i livet äter upp en levande. Man blir sjuk när man har tråkigt.

Vad är dina förklaringar bakom dina diagnoser?
Mer
3 år 5 månader sedan #1301602 av Amandara
Schizofreni- psykoser. Inte kul. Bipolär - svängningar och jag vill döh känslor. Jag har det ärftligt. Men det kunde varit mycket värre.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1301621 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Förklaringar bakom mina diagnoser!
Amandara! Du behöver någon som du kan lita på om du har någon sådan att prata med. Att inte prata är värre trauma än själva traumat. Många ggr är det så. Börja skriva en dagbok om dina känslor och vad dina bekymmer och problem egentligen är. Det hjälper mej personligen så mycket. Sedan även viska finns här för dig att för att skriva.

Är det pga dina depressioner som du har själv dö känslor?
Mer
3 år 5 månader sedan #1301635 av Amandara
Jag vet inte Pimed. Det är ingen fara de bara är där och har vart i över 20 år. Som rösthörare har röster har jag det här. Det är väl någon slags ångest antar jag.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1301636 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Förklaringar bakom mina diagnoser!
Har du försökt ta ditt liv nån gång? Såklart blir jag orolig. Har du nånsin pratat om det? Det är ett trauma att ha självmordstankar eller höra röster på sina olika sätt för olika individer och även andra sätt kan va trauman beroende på omständigheterna och vem man är och går igenom. Det är sant om du menade det?
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301637 av Amandara
Jo Pimed. Jag har haft mycket självmordstankar genom åren, men är inte suicidal. Det är ett ont jag får dras med. Jag har inga som helst självmordsplaner. Tänker att självmordstankar är ett slags livsångest. Och ångest har vi ju lite till mans. Vad självmordstankar beror på. De är där bara som en katt.