Friskförklarad från psykossjukdom!

Mer
3 år 2 månader sedan #1318675 av Cosmos
Ett psykforum blir automatiskt gnälligt, det gäller väl alla? 
Mer
3 år 2 månader sedan #1318676 av Geta
Jag har aldrig berättat för psykiatrin att jag håller till på Viska. De brukar fråga vad jag sysslar med på dagarna. Jag brukar svara lite svävande att jag bland annat sysslar med datorn.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318677 av krokus
Att jämföra olika former av ångest med schizofreni... Nä.

Många har fördomar om psykiska sjukdomar! När jag pluggade på KTH var där några tjejer som snackade skit om någon bekant till dem. (Ja, jag tjuvlyssnade!) Deras bekant hade ångest och gick på "dårhuspiller". I deras värld var benso = dårhuspiller. Vad skulle dessa tjejer säga om neuroleptika? 

På arbetsplatser tror jag inte att schizofreni är eftersträvansvärt! Ångest är vanligare, men antagligen inte populärt på arbetsplatser ändå. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1318678 av Klanggedin
Behöver inte va så men i och med att det är internet så kan människor klämma ur sig vad som helst.. Psyk betyder bara att en del mår dåligt i perioder och att det "får större konsekvenser" för omgivningen än i friska sammanhang.. Nått sånt i alla fall..
Mer
3 år 2 månader sedan #1318679 av Geta
Jag har inte heller rekommenderat Viska för någon.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318680 av Klanggedin
Schizofreni är ansedd som den svåraste psykiatriska sjukdomen men att det varierar från fall till fall.. Att man har ångest för att man missbrukat benso eller alkohol gör också saker mycket värre än om man inte gjort det... Ångest är dock ångest hur man än vill vrida på det och jobbigt för alla.. Det är nog svårt att jämföra diagnos med diagnos när lidandet är väldigt individuellt..