Friskförklarad från psykossjukdom!

Mer
3 år 3 månader sedan #1318797 av Richard

Drummer skrev: Jag nämnde till min psykiater på psyk att det varit mestadels bra på Viska, men en och annan har projicerat sina problem på mig. Han sade att det är nog en människa som mår väldigt dåligt som förmodligtvis har problemena själva

Man ska aldrig ta åt sig om nån skriver dumheter eller projicerar sina problem på en. T.ex blev jag nyligen hånad på Flashback för att jag har en god man. Men om nån anonym fjant skriver skit till en så ska man aldrig ta åt sig. De har, som din doktor säger, förmodligen problem själva. Här på Viska tycker jag det för det mesta är trevlig stämning, o man kan snacka med andra som är i samma situation, utan att bli hånad för sina svårigheter.
Mer
3 år 3 månader sedan #1318798 av Drummer
Väldigt klokt sagt Richard! 
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1318822 av IM
Svar från IM i ämnet Friskförklarad från psykossjukdom!
Håller med Richard när det kommer till god man och vad någon säger på Flashback, inget att bry sig om. Dålig attityd bara. Folk tittar på skuldfällan och där hade väl samtliga som är med varit i behov av en god man. Tänk när ni säger att andra projicerar, inte så mycket Richard men du drummer gör det. Din ångest, din sociala fobi. Inte värre för dig än för andra i samma sits. Man behöver inte må dåligt för att man har en åsikt. Ibland är det bra att läsa om det man skrivit, att se sig själv. Nåt jag lagt märke till hos mig själv är att jag avbryter när någon berättar, och det är bara för att jag vill flinka in vad jag kommer att tänka på och det är något som är onödigt, ett tecken på dåligt tålamod att inte lyssna klart och berätta.
Det jag menar är att om läkaren varit inne på viska och läst så hade han nog ansett att du har din beskärda del i att projicera även du. Varken du eller din läkare kan lägga ett ansvar på viska. Var och en ansvarar inför sig själv. Ordet är fritt och jag tycker inte om när man ska frånta sin egen del, lägga över det på andra. Och vad hjälper det om utsidan är sevärd när det inre är själlöst.
Mer
3 år 3 månader sedan #1318831 av Cosmos
Jag har aldrig sagt ett ord om Viska till vården. De har inte med det att göra.
Mer
3 år 3 månader sedan #1318834 av Fantasio
Viska har jag aldrig talat om med psykiatrin och de ej med mig. Vill absolut inte bli känd av vården, det vore inte bra.
Mer
3 år 3 månader sedan #1318835 av Geta
Inte lyckas vården få Viska avstängt. Viska går inte på några bidrag. Admin1 bekostar Viska helt själv.