Friskförklarad från psykossjukdom!

Mer
3 år 3 månader sedan #1318723 av Geta
Man blir härdad.
Mer
3 år 3 månader sedan #1318724 av Klanggedin
Synd när det är bekostnad av sig själv och sin människorsyn?
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1318741 av IM
Svar från IM i ämnet Friskförklarad från psykossjukdom!
Jag tor. dig Drummer när läkare säger att social fobi är ett handikappad däremot tror jag inte ett på att han sagt mest handikappad , en läkare skulle inte ställa en diagnos mot en annan och jämföra vilken diagnos som har det svåraste lidandet. Om du skulle sluta sätta dig själv i första rum hela tiden och se att flera andra på viska har moment i sin vardag som de dagligen kämpar med. Amandara lägger omtanke och engagemang i att Loppan mår bra och nu golf tror jag passar henne alldeles utmärkt, Geta har ett rikt kulturellt liv, sluta tänk så mycket på det yttre och dig själv hela tiden bry dig nån gång om någon annan utan att hela tiden sätta dig själv i första rummet. Jag håller md memphis du har nog nån personlighets störning. Är inte nyttigt att vara så självupptagen och inte kunna se andra.
Mer
3 år 3 månader sedan #1318742 av Cosmos
Ja, det känns lite trist att bli kallas nazist i varje diskussion. Ovärdigt och onödigt.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1318769 av Richard

krokus skrev: Drummer,
testa Lyrica! Den funkar för vissa med GAD. Richard tar Lyrica. Han kan säkert berätta mer. 

Ja, Lyrica var en riktig mirakelmedicin för mig. Tycker ännu mer om att spela apa o pajas nu när jag fått 300 mg. Började på 150 mg, sen 225 mg utan större effekt. Men alla i min omgivning tycker att jag blivit mer social nu. T.ex hade jag en närvaro på ca 50-60% på min dagliga verksamhet, nu är den 98% (var hemma igår, så det sjönk lite). Går upp tidigare på morgonen också. Sen en bonus var ju att min alkoholism försvann. Inte så att jag känner mig berusad på Lyrica (som man kan göra om man tar doser på över runt 600 mg), men jag undviker ändå att t.ex köra bil.

Tyvärr finns den ju nackdelar, den är som sagt beroendeframkallande, men om jag slutar mår jag kasst i 1-2 dagar, sen går det över. Dessutom är det väldigt vanligt att man utvecklar tolerans o måste höja dosen regelbundet o det går ju inte hur mycket som helst. Jag har som tur är sluppit det.

Men, Drummer, jag tycker det är dumt av läkare att "varna" för Viska. Meningen här är ju inte att varandras diagnoser och problem ska "smitta", det är ju för att hjälpa varandra. Men vi vill ju ha dig kvar här! Kanske behöver du inte läsa sånt som oroar dig, men stanna kvar i gemenskapen!

Jag har som sagt inte heller några psykosdiagnoser längre, men måste ändå äta antipsykotisk medicin.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 3 månader sedan #1318771 av Drummer
Tack Richard! Psykiatrin ska helst inte blanda sig i ett forum på det sättet som dom gör! Men dom finner det skadligt att sitta på psykforum som bara gör en sämre säger psykiatrin.