Second Opinion!

Mer
3 år 2 månader sedan #1323306 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Second Opinion!
Har påstått det innan och påstår igen att det är farligt att jämföra sjukdomar/diagnoser. Alla sjukdomar medför ett lidande.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323308 av Geta
Svar från Geta i ämnet Second Opinion!
Det är ingen tävling här på Viska vem som det är mest synd om. Vi är ganska stoiska.

sv.wikipedia.org/wiki/Stoicism
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323309 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Second Opinion!
Dödsångest luktar det luktar skit på 3 meters håll, har beskrivit det i denna text www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0

Men det går att bli kvitt ångest den förmår inget utanför er, endast så länge ni tror det. Syna ångesten jag gjorde det. Det var först en natt med en ångest som var ännu värre än tidigare. När det visade sig att inget av ångesten hotade med inträffade gick det bättre och bättre att stå emot ångesten och vad den ville. Den ångesten är utkastad den enda ångest jag har kvar är PTSD som kommer i insomningsögonblicket den skyddar jag med att jag har Qetiapine att sova på jag somnar utan att vakna i insomningsögonblicket. Är i princip ångestfri, vilket jag här försökt lära er hur bli fri från ångesten. Vidtar normala säkerhetsåtgärder. Men har ingen ångest det räcker har kastat ut den en gång för alla

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323322 av krokus
Svar från krokus i ämnet Second Opinion!
Vad är vitsen med att jämföra olika former av ångest? 

I första inlägget av Drummer i denna tråd skrevs även om inbillad fulhet (minns inte diagnosens namn), men har Drummer fått den diagnosen nyligen? Vid depression är det vanligt att inte orka fixa håret m.m. 
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323325 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Second Opinion!
Jag har Dysmormofofobi trots att alla säger motsatsen. De flesta tycker jag ser bra ut. Skötarna på slutenpsyk sa att du ser ut som vilken normal människa som helst. Lyssna på Bruce Springsteen och låten Dancing In The Dark. Bra text. Sänder den i musiktråden. 

 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323331 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Second Opinion!
Social fobi är en bagatell jämfört med den ångest man har när man tror att alla vill mörda en. Har man social fobi kan man fokusera på andra saker än att vara social. Utveckla sig på olika plan. Lära sig hantera den sociala fobin. Som med all ångest. Social fobi kan man bli frisk från. Så satans urbota dumt att jämföra olika sorters lidande. Du fattar ingenting Drummer. Du är dig själv nog. Så varför häver du ur dig din skit här. Hur tror du tex zoegas mår? Som måste ta till droger för sitt mående. Nej drummer du är inte ensam om att må dåligt. Det du tycker är bagateller på psykosavdelning kanske är toppen på ett isberg av mående. Att överhuvudtaget tappa kontrollen över sig själv, som man gör vid psykos är djupt skrämmande och nedslående. Du säger du har dysmorfofobi och i nästa andetag säger du hur snygg du är. Du är omogen. Så många här har levt med djupt allvarlig psykisk ohälsa och lidande i decennier. När du förminskar det är det djupt kränkande. Jag ger igen på dig genom att säga att social fobi är en bagatell. Jag har blivit frisk från den, utan någon som helst hjälp av psykiatrin, det kan du med bli. Jag pratar aldrig om min sociala fobi här för det finns så mycket värre saker. För just mig. Social fobi är bara ett symtom i mängden av symtom på psykisk ohälsa som just jag har. Hur tror du nootwoodstock mår? Med sina andar. Hur tror du Fantasio mår med sin hälsoångest? Nej ta och mogna ett par snäpp. Du skriver om dig själv hur bra du är på 8lika sätt. Och det är ju bra att du är det. Var nöjd över det. Och sluta jämföra så satans omoget. Du är mogen som en tonåring jämfört med många här. Det är provocerande när du är så självgod. Du är falsk. Du är så jävla bra och så mår du så jävla dåligt. Med dina påstådda resurser borde du kunna se till att du mår så mycket bättre.