Flytta till en storstad

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1154196 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Flytta till en storstad
Får ni inga vänner på en liten ort och pga det ni vill flytta till en större ort. Då blir ni inte heller där vänner med andra ni kan finna. Är ni unga har ni stor chans pga ålder att finna både vänner och käresta där ni är.

När man är i 20års åldern söker alla efter nya vänner och eftersom alla i den åldern söker efter vänner Kärlek har ni stora chanser att hitta nya vänner i samma ålder. I 25 års åldern gifter sig många, de har funnit sin partner och även ett pågående barn som växer i magen på kvinnan.

Glasberget Det gav inget på länken ni får en ny
livet.se/ord/liknande/se_105907

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154223 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Flytta till en storstad

Modesty skrev: Admin, är verkligen kbt lika effektivt som antipsykotiskt läkemedel mot schizofreni?

KBT verkar sakna effekt mot schizofreni idag, men för 10 år sedan ansågs den effektiv.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154233 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Flytta till en storstad
KBT-bølgen var en vekkelse for 10-15 år siden. Dens angivelige vitenskapelige kvantifiseringer gjennom visuell-analoge skalaer viste seg å være illusorisk. I den grad KBT (KAT på norsk) har effekt, er det på begrensede problemer som fobier o.l.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154322 av Richard
Svar från Richard i ämnet Flytta till en storstad
Jag trivs mycket bra i Ängelholm, det är en liten stad med ca 28 000 invånare i tätorten. Jag har ställt till elände här, så alla vet vem jag är, men de flesta tycker det var lite kul nu så här i efterhand. Jag är t.o.m. med i dagens tidning, där det står att jag lider av psykisk ohälsa. Jag brukar ställa upp på sådana reportage, skäms inte för det.

Jag bor i centrum, det är 500 m till ICA Supermarket. Det är cykelavstånd till ett litet köpcenterområde med bl.a. ett Biltema.

Jag är uppvuxen i ett hus i Vejbystrand, en liten ort utanför Ängelholm, som jag ibland cyklar ut till. Jag bor även nära vår fina Hembygdspark!

Jag har bott ett år i Helsingborg, på Dalhem! Värsta ghettot! Man fick ha tårgasspray med för att gå till tvättstugan! Det stod gäng o kastade glödlampor på en som de hade skruvat ur belysningen. Jag mådde mycket dåligt då. Det var under en period 00-01, då jag inte heller hade någon kontakt med psykiatrin. O jag jobbade då utanför Båstad, så det var långt o köra varje dag. Men jag var så glad i min nya bil då!