KBT

Mer
16 år 4 månader sedan #105003 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet KBT
Det enda som händer när jag "utsätts" för KBT är att jag blir argare och mer avståndstagande från människor, för psyk kan inte komma med några logiska motbevis mot mina "vanförställningar" som ju för mig är absolut sanning. Och sen så vart det stopp, människan ÄR ond, vuxna vill mig bara illa, det är sant.
"Nu ska du få en spruta, så vi kan skära i ditt öga" det är sånt man inte vill höra när man är fem år.... Eller vad sägs om "det är bara slöseri med skattepengar att ge dig bedövning" som tandläkaren sa innan hon drog ut en kindtand på mig....
Mer
16 år 4 månader sedan #105125 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet KBT

mopa skrev: Jag är intresserad av kbt, men här har dom aldrig nämt att möjligheten finns. Vem är det som man ska fråga? Sin läkare eller?


Du skall fråga din läkare, som kan ge dig remiss till en psykolog, som kan ge KBT. Säg till läkaren att trots att Leponex har den bästa effekten, så har du besvär av symptom och behöver därför ytterligare en effektiv behandling. KBT har effekt på hallucinationer och vanföreställningar. Det man kan göra själv är att inte tro på hallucinationer och vanföreställningar. De lindras då.