Röster

Mer
16 år 3 veckor sedan #120065 av aspie
Svar från aspie i ämnet Röster

seb- skrev:
mitt första inlägg var inte menat att vara elakt, uttryckte mi g fel. jag förstår helt enkelt inte vad psykologi skall vara bra för. har inte sett några bevis för att det är något annat än en pseudovetenskap i stil med tredje rikets raslagar

Vilken del av psykologi (eller psykiatri?) du menar? Psykoanalys? Psykodynamiska teorier överlag? Om det var vad du menar, de är nog bara en liten del av psykologin. T ex kognitiv psykologi är empiriskt beteendevetenskap. Just nu håller jag på att förbereda mig för en tent i perceptionspsykologi, som är rent naturvetenskap.
Mer
16 år 3 veckor sedan #120067 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet röster
röster kanske kommer från högre makter ... .?
Mer
16 år 3 veckor sedan #120283 av mopa
Svar från mopa i ämnet Röster
Ja, det kanske är högre makter...eller....
Nån gång i framtiden hittar nån nog svaret på röster
Mer
16 år 3 veckor sedan #120304 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Röster
Seb! Du vill studera teologi, Grekiska och eventuellt Hebreiska.

Då förmodar jag att du tror på Gud, varför annars studerar du?
Skall du bli präst?

I vilket fall som helst, så var öppen för alla teorier!
Jag är troende och anser att jag har, vad jag kallar "Jesus sjukan" Jmf Markus: 3:21!

Läs gärna min egen filosofi om du inte gjort det!
Det finns fler religioner än Kristendom, det som gjorde att jag fastnade för just den tron är för att jag jämförde religionerna och till slut fastnade jag för just kristna läran!

Här är min filosofi!

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=889 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 veckor sedan #120352 av aspie
Svar från aspie i ämnet Röster
Har det någonsin funnits en grundare av någon religion som INTE har haft syner och hört röster? De behövs.