Snälla, Behöver råd...Ang. relationer:(

Mer
18 år 5 månader sedan #26831 av Clint
Det är bara och säga upp den manlige kontakpersonen, jag tycker inte att du är hyperkänslig utan det är eran personkemi som krockar.....Du kan säkert överleva med bara EN kontaktperson som du trivs med.
mvh
clint
Mer
18 år 5 månader sedan #27091 av scannercicret
En kontaktpersion är till för att umgås med. En kontaktpersion ska man inte ha kärleksrelation till. En kontaktindevid är till för att ha roligt med, istället för att sitta i holken och hopplöst inte kunna hitta en vänn ute i runnet.

En kontaktindevid är inte någon kurator. För behöver man någon kurator, ska man anlita innom psykvården en psykolog.

Om inte det räcker kan man ansöka om ett så kallade Familjestöd. Som inne har nycklarna till att om ett tag klara sig själv, om man något som jag har fassnat i barndommen.
Mer
18 år 5 månader sedan #27098 av Nissegossen
Hej scannercicret! Du har så rätt så, man skall inte ha en sexuell käleksförbindelse med någon man är i beroende ställning till. Det är dessutom straffbart för den vårdare som gör det.

Men jag tror du missuppfattade något jag skrev i ett föregående inlägg. Jag skrev;
"Som en sade, man måste älska alla, men man behöver inte för den sakens skull tycka om alla."

Med detta menade jag, att precis som Guds och kristi kärlek är allomfattande, så skall vi vara kärleksfulla mot varandra. Detta kallas för Agape och är motsatsen till Eros, vilket då är sexuell kärlek.

Detta att känna kärlek till alla, är kanske inte vad alla kan göra, men man behöver för den saken skull inte hata den man inte tycker om, det är kärlek.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27901 av
Hej Fredrik och Clint! Tack för era peppande svar.
Ja man kan verkligen säga att personkemin inte stämmer mellans oss för han är iskall.
En sådan kontakt vill inte jag ha!
Just nu har jag bara en kontaktperson och än så länge känns det 100 ggr bättre än att ha två.
Kvantitet är inte alltid det bästa!:)

Hej scannercicret, jag vet inte om du kanske skrev till mig osv då därför vill jag gärna få förklara mig;

Jag ville inte ha honom som en "kompis, polare" och definitivt inte som en kärleksrelation,
som frågade ut mig om massa privata saker,
jag ville inte han skulle komma hem till mig utan jag ville ha honom endast för att "gå ut och gå"...träna med,
det fattade inte han...utan trodde att han kunde snoka i mitt privatliv och kärleksliv om och om igen.
Det gör mig fortfarande förbannad att han gjorde så för jag har aldrig erbjudit honom en sådan invit!!
Jag tycker jätteilla om honom och min terapeut tycker han har missbrukat sitt förtroende gentemot mig som sin klient
och även varit kränkande mot mig som person (när han sa att jag skulle gå ner på svarta marknaden
och skaffa min medicin som faktiskt hjälper mig att överleva från dag till dag)
Vad är det för en kontaktperson som beter sig så!!! :cry:
Sen är det ju sant som du säger; Dem är ju i första hand inte till för att vara några kuratorer, däremt är det ju viktigt att de har en förstående egenskap och vara lyhörda så de kan hjälpa sina klienter som kanske har stora svårigheter med olika saker.
Jag har en psykolog och jag tycker faktist det räcker med "en" precis som du säger.
Jag menar inte att låta "tyken" och hoppas att du inte blir missuppfattar mitt inlägg,
men jag är så känslig och ledsen på hela situationen och hamnar nog därför lätt i försvars-position.
Det du skriver är mycket förniftigt tycker jag. Ha det bra;)

Fint skrivet Nissegossen:)

Tack för att ni är så snälla och orkar svara på mina trådar!

Det gör mig alltid så glad och tacksam att höra era åsikter!!
Ta hand om er*

Mvh Hopplöst ~Mia~