Du och ditt boendestöd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 3 månader sedan #639091 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Ursäkta, jag missförstod. Ja, jag behöver en spark i baken, nån som ser till att jag får saker gjorda. Mitt problem i ett nötskal.
Mer
10 år 3 månader sedan #639142 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Har aldrig haft boendestöd och behöver inte det. Tänkte just på att de friskaste av oss skulle nog kunna jobba som boendestödjare. Kommunen skulle också tjäna på att ha det så i och boendestödet skulle bli billigare via lönebidrag. Samhall skulle också kunna ägna sig åt att hyra ut boendestödjare till kommunerna.
Mer
10 år 3 månader sedan #639144 av Geta
Svar från Geta i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag har blivit tillfrågad om jag inte kunde gå in i stället för hemtjänsten för att spara pengar till klienten.
Hon skulle ge mig en hundring och åka taxi för vinsten. Nu tror jag att vederbörande egentligen inte vill
göra dessa sysslor själv utan lägger ut det på entreprenad..
Mer
10 år 3 månader sedan #639241 av Geta
Svar från Geta i ämnet Du och ditt boendestöd
Kan undra om vi skulle bli accepterade som boendestödjare om vi satt och pekade på vad som skulle göras
hos brukarna. :va?
Mer
10 år 3 månader sedan #639319 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
En del av oss skulle nog passa som boendestödjare. Kan vara vissa fördelar att ha egen erfarenhet om sjukdomen för man kan ge sådana tips också förstås om de klagar över något. Det skulle ju också faktiskt bli så att sjukdomen blev ens egen försörjning, vilket är lite paradoxalt.
Mer
10 år 3 månader sedan #639362 av mopa
Svar från mopa i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag får besök en gång i veckan. Trivs med det. Är lagom. det kostar ingenting.