Du och ditt boendestöd

Mer
10 år 2 månader sedan #645013 av islaa
Svar från islaa i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag tyckte boendestöd var meningslöst och jobbigt. Ledde ju bara till att jag lämnade all skit tills hon kom nästa gång och det alltid såg förjävligt ut, tränade inte upp någon discplin överhuvudtaget. Sen hade jag världens ångest över att visa upp mitt skitiga hem (och nej, att hon sett allt är ingen ursäkt som hjälper åt mig, det är som att säga att det inte är jobbigt att gå till gynekologen för att hen har sett så många underliv innan). Sen är mitt problem inte att jag inte förstår hur man sköter ett hem, jag är bara konstant nedslagen och pallar inte, jag fuskade med flit när jag hade boendestöd för att jag inte ens då orkade göra rent riktigt + att jag maskade och alltid sa att jag tar tag i resten efter att timmen hon var här hade gått. Tror jag har kraftiga negativa symptom. Eller så är jag ett obotligt lat fetto.
Mer
10 år 2 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #645057 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd
:rotfl 8)

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
10 år 2 månader sedan #645073 av JARL
Svar från JARL i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag skall ha träff med boende stöd nu på måndag. Hoppas det är någon man får bra kontakt med.
Mer
10 år 2 månader sedan #645253 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Om man inte trivs med sin boendestödjare, så kan man ju byta till en annan person, som man kanske trivs bättre med. Det är ju så att man inte trivs med alla. Men boendestöd kan vara bra att få och så finns ju den sociala biten också. Kan vara kul att ha någon att prata med utanför familjen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1151155 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
En tjomme på Faecesbook skrev att kommunen skulle börja ta betalt, tusen kronor. Men han skriver så mycket, vet inte var han hört det. Han skulle avsäga sig boendestödet i så fall. Samma här.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151195 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Du och ditt boendestöd
Har det i Norge, men det heter noe annet her. I Norge er bostøtte tilskudd til boutgifter ved lav inntekt.