Du och ditt boendestöd

Mer
4 år 5 månader sedan #1200183 av memphis
Svar från memphis i ämnet Du och ditt boendestöd
Match made in heaven, NG?

Sån tur har inte jag haft. Jag har inte fått nån som passar mig riktigt. Men det får gå ändå.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200185 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd

memphis skrev: Match made in heaven, NG?

Sån tur har inte jag haft. Jag har inte fått nån som passar mig riktigt. Men det får gå ändå.


Ja, han är ju vid sidan av också präst jag är ju intresserad av religion och har en gång i tiden varit med aktivt inom Domkyrkoförsamlingen och en präst frågade mig om jag har biskopens Venia (Tillstånd att predika inom kyrkan i stiftet) Jag bara log och sade nej, jag har inte den

Samt jag lärde mig sjunga inom kyrkan inget mumlande utan för full hals om vilket jag har fått höra vad tre unga damer som satt i bänken framför mig på min mors begravning enligt deras mamma och hennes syster sade till mig, vet du vad flickorna därinne sa? nej? Jo, what good he sings

Tror fortfarande att de sade det om kantorn.:rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200359 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Nissegossen. Vad kostar din gode man per månad?
Mer
4 år 5 månader sedan #1200372 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Du och ditt boendestöd
En bekant till mig hade ett konto enbart för den gode mannens arvode på 1.000 kr/mån. Men han betraktade pengarna som sina och efter några månader köpte han en rishög till bil för dessa. Gode mannen trodde inte sina ögon. Eftersom det hela utvecklades till en katastrof överförde min vän alla pengar som drogs tillbaka till det egna kontot igen, portade kärringen från banken och stängde alla möjligheter att komma åt honom. Då hade överförmyndarenheten tänkt sätta förvaltare på honom men den faran undandrog han genom ett brev till denna, skrivet på bästa möjliga svenska. Så kan man också göra!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1214360 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Boendestödet har träff på mötesplatsen på julafton. En kille fotade av pappret han fått om det och har hört några prata om saken. Jag har inte hört något från min boendestödjare, än mindre fått ett papper om saken. Jag har inte tänkt gå, men tycker det hör till att bli tillfrågad. För övrigt togs ena av två tillfällen i vekcan bort, mitt stöd halverades förra hösten. Ingen motivering, ingen förklaring. Funderar på att sluta med boendestödet.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214482 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag tror du behöver boendestöd för annars måste din syster rycka in ständigt. Du klarar inte av att köpa en glödlampa, så nog behöver du hjälp.