Om psykoser fyller ett syfte, vad skulle då paranoida vanföreställningar...

  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
4 år 11 månader sedan #1150090 av Klanggedin
Jag känner mig dum som frågar...

Varför skulle vi få sjuklig ångest?
Mer
4 år 11 månader sedan #1150097 av Cosmos

Amandara skrev: Verkligheten blir fasansfull. Som jag set det.


Så är det för mig också. Det finns inget "färgstarkt" med psykosen. Skulle den bli det är väl inte lidandet speciellt stort. Som jag ser det är sjukdomen desto värre om den innebär ett stort lidande.

Fast det kan ju handla om manier också när individen upplever sig allsmäktig och är full av energi. Då lider snarare omgivningen.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150108 av Nissegossen
På vintern när man sitter inne (Fängelse?) är det kul att se hur glatt de har det därute...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150109 av Geta
När man har negativa symtom vid schizofreni är tillvaron ganska grå och enahanda. När psykosen bryter igenom pansaret (försvarsmekanismerna) blir det fullt drama. Sällan är det behagligt, men det blir ett avbrott mot gråheten. Så förklarade min psykoterapeut det.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150110 av Nissegossen
Fångarna frös i fängelset, deras talesman gick till fängelse Direktören och sade öka värmen vi fryser. fängelsediretören sade det kanske beror på att vi har dåliga element här? fången sade, det är nog snarare pga skit i ledningen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150119 av Amandara
Vilka är vi att gnälla om psykos när människor dör i krig och av svält? Vad säger ni om det?