paranoida föreställningar förstör vår vänskap...

Mer
18 år 7 månader sedan #21881 av Mesmerize

Tolkana skrev: Jag brukar ofta undra varför folk vill överhuvudtaget vara med mig. Och är otroligt rädd för att när jag är med en person och ifall vi inte har roligt då så kommer jag inte vara vän med den personen längre. Och på natten får jag stor ångest för att jag tror att jag gjort något som får någon av mina vänner att hysa agg mot mig.-


Jo det där känner jag igen. Speciellt om att få ångest över det på natten och undra om varför folk vill vara med en... Fast jag brukar mer få för mig att allt bra som mina vänner säger till mig "jag älskar dig" "jag har alltid kul med dig" "du är så underbar" osv osv bara är lögn och att de säger så för egen vinning (för att de har en dold agenda) Sjukt jobbigt.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #21896 av

PSR skrev: Problemet är just att jag/man inte har en aning om vad som är verklighet på grund av integrationsstörningen. Skrifterna kan vara till stor nytta om man bortser från allt flummande samt tyckande hit och dit. Det är inte mycket jag haft nytta av men vissa saker hjälper en att komma framåt i myrsteg.


Mm, jag förstår ju att det är svårt.
Hur menar du att du tänker fel då? Du visar ju sällan det när du skriver här, att du inte skulle ha full kontakt med verkligheten menar jag så det är svårt att förstå.

Leker man tvångslekar eller spejsar verkligheten ur?