Jag befinner mig på självmordets rand :-(

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #423247 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Jag befinner mig på självmordets rand :-(
Jag har svårt att be om hjälp.
Jag får vänta, det är ödets lott.

Kram...
Mer
12 år 8 månader sedan #423250 av Värde
DET DÄR ÄR F-N INTE OK!!Du borde göra en anmälan och ta det till högre instanser-Så där får det absolut ej gå till!!

Socialen handlar tydligen väldigt olika beroende på var man bor och vilka personerna är som handlägger/beslutar kring sådant här!
ACCEPTERA INTE det här!!Det är det värsta du kan göra att bara lägga dig ned!Det här är ju jätte Traumatiskt för Dina BARN också!!
En mamma är ju livsviktig för sina barn!
OM Soc hade genuint varit intresserade av att dina barn ska må bra,skulle det inte göra så mot dem!!
Nej,jämfört med andra här tycker jag du ska kämpa med näbbar o klor,och åka och träffa dem,Det är faktiskt inte alltid som Soc gör rätt heller!!Inte myndigheter för den delen,de är inga klanderfria gudar,utan individer,även inom soc!!

Du visar här med dina inlägg,att du är en fantastiskt empatisk och kärleksfull mamma som ser verkligen till dina barns bästa!Men du tycks ha så otroligt dåligt självförtroende!-DETTA är snarare ngt du måste ta itu med,ditt låg självförtroende!Och vad myndigheterna nu gör,är att sänka det ytterligare!!Det de gör är så j-a fel!!
Tänk att det är så lätt idag att ta barnen från sin mamma!Det är riktigt grymt och en skandal!Mamman är ju LIVSviktig för barnet!
Att man nuförtiden tycks bagatelliserar mammans oerhört viktiga roll för barnet är ej försvarbart.
Och alla dessa narcisstiska pappor som tror att de kan ersätta mamman,som underminerar hennes roll och tror sig vara ALLT för barnet, är verkligen katastrof.
Om pappan till dina Barn verkligen älskar dem,borde han vara angelägen om att de får vara med sin mamma också,se till DERAS BEHOV av sin mamma,och inte hans egna,först och främst,och ifall han hyser agg gentemot mamman.
Det är verkligen ytterst märklgt hur ofta pappor får ensam vårdnad nu för tiden..ett rejält samhällsproblem..alla dessa moderslösa barn,det kommer också få konsekvener..Stackars barn säger jag bara.


Deeply Scared,Åk in till psyk eller kontakta någon anhörig som är snäll mot dig och gå vidare med det här,för så HÄR får det inte gå till!!
Det vore en sak om du va psykopat!Eller knallpsykotisk,att man tog hand om Barnen TILLFÄLLIGT,men du är inget av detta!!

Du har mer rättigheter än vad du tror,utnyttja dem,och tillåt inte dig själv att sjunka djupare nu,Förstår att du mår JÄTTE DÅLIGT,det skulle alla göra i en sådan här situation!Men de är dina barn också,vad en skl"myndighet"eller soc.anställda påstår!Det kan ingen göra ngt åt.Det är biologin,biologiska banden.
Vill barnen träffa dig nu?
Om det är så,ska inget hindra från att dem får göra det!Annars ser inte Soc till deras bästa för då skulle de också bry sig om vad barnen känner och vill.

Tycker så synd om Dig!! :cry: :cry:
Hoppas verkligen det löser sig för Dig/Er!!

-Gör igen dumt mot dig själv,för det kommer dina barn få leva med och må jätte dåligt över för all framtid.

Vårda dig själv ömt!-Det är du värd! :hjärta
Kramar från mig
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #423254 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Jag befinner mig på självmordets rand :-(
Värde:

Tack :hjärta

Du har rätt, jag borde slåss för mina barn. Men jag mår så dåligt och orkar inte riktigt med...
Jag avskyr min f.d man och handläggaren på soc. Ser dock hellre att barnen är hos honom, än hos främliingar.
De älskar sin pappa men de saknar sin mamma.

Jag tycker som du, att soc har gjort helt fel. De bara tog barnen och lämnade mig sen i en gråtande hög.

Min f.d man ska dessutom flytta med barnen till Norge, hans hemland. Då är chansen att se dem mycket mindre. Han har en ny flamma, som den yngsta säkert kommer tro är hans mamma. Jag är kanske saknad av den äldsta dottern dock, som ringer mig ibland...

Tack för ditt inlägg. Det är fint att höra att andra verkar tycka jag är en bra mamma.

Kram!
Mer
12 år 8 månader sedan #423282 av Geta
Jag vet flera fall där det har gått alldeles utmärkt när pappan har tagit hand om barnen.
  • trance
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #423323 av trance
Svar från trance i ämnet Jag befinner mig på självmordets rand :-(

Geta skrev: Jag vet flera fall där det har gått alldeles utmärkt när pappan har tagit hand om barnen.


varför MÅSTE du hålla på sådär geta? snälla sluta.

jag håller med värde, att en sån här åtgärd är rimlig mot en förälder som verkligen behandlar sina barn illa, typ förgriper sig eller misshandlar. men inte pga psykisk sjukdom i sig. det är lika idiotiskt som att ta barn från föräldrar som är fysiskt sjuka. det är självklart att all slags sjukdom påverkar familjerelationer men vafan... det är verkligen så fel det här och det känns som att du har blivit helt överkörd deeply. barn mår väldigt dåligt av när en förälder försöker ta mer och mer vårdnad över barnen från den andra. man har rätt till båda sina föräldrar, om de finns i livet och bor nära varandra.

jag förstår om du inte orkar kämpa emot nu deeply. men jag hoppas du finner kraft till slut och anmäler det här och driver det så långt du bara kan :hjärta
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #423344 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Jag befinner mig på självmordets rand :-(
Geta, vadan detta övertramp? :evil:
De har berövats mig och du skriver nåt sånt.... Skäms.

Tack Trance.
Jag ska nog kontakta en och annan för detta.
Ska inte sluta kämpa... För deras skull.

'nu står en hel del på spel också. Det är vår framtid.

Tack! :hjärta