Ensamhet eller tillsammans?

  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #607813 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Ensamhet eller tillsammans?
jocke och geta ni har blivit utsatta för könsfixerade härskartekniker!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 7 månader sedan #607840 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ensamhet eller tillsammans?
Ja, bra fråga Hurt! Jag vill helst inte bestämma över andra, för jag känner att jag är bränd av maktfullkomligheten, där vissa har lärt sig hur man styr upp känsliga situationer. Jag bodde på ett behandlingshem, och dem sade i princip nästan rakt ut, att jag hade mig själv att skylla för att jag befann mig på ett ställe med så många starka viljor, höll nästan på att bli helt krossad där. Men jag är absolut inte bitter numera. Schizofrenin är en så överdjävlig sjukdom, att den rent manipulerar en inifrån. Numera mår jag tusen resor bättre, men det har tagit över tjugo år för mig att repa mig.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 7 månader sedan #607852 av notwoodstock
Det är saker att klart skall man ha hopp att saker blir bättre - det fixar sig med allt så småningom.

Bortsett från att min egen story fortsätter som en följetong.

Men jag tror saker kan fixa sig med tiden, att om man troende (som ni kanske har märkt :-) ), så orkar man konstigt nog för det mesta med att bära sitt lidande.
Och har hopp att det löser sig med tiden, jag upplever det som att man bara måste orka med en dag i taget. Men redan nästa dag så kan det bli bättre. :-) :tummenupp

/notwoodstock
Mer
10 år 7 månader sedan #607919 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ensamhet eller tillsammans?
Om man inte får kontaktperson av kommunen, så kan man ringa Röda Korset på orten för de har något liknande kontaktperson som man kan få av dem.