Ensamhet eller tillsammans?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 7 månader sedan #607761 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ensamhet eller tillsammans?
Ja, du bor ju i en annan stad nu, tror jag? Jag tycker fortfarande du är berättigad till lss och en stödkompis den vägen, i ungefär samma ålder. Jag tycker det verkar som du har fått dåligt bemötande inom vården? Prova ngn annan väg, kanske du får träffa en läkare snart, men då förmodligen i ngn annan stad. För jag tycker du är nästan mer schizofren än vad jag själv verkar vara. Känner några tjejer på jobbet, som även dem har detta problem. Dem har också problem med vården, men det tror jag alla schizofrena har. Vi hade en väldigt bra psykiatrisamordnare, som jobbade halvtid inom vardera landstinget och kommunen, sammanlagt en heltid alltså. Jag fick in en fot tack vare henne kan man säga.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 7 månader sedan #607763 av notwoodstock

Geta skrev: Till mig har man sagt i psykiatrin att jag får skaffa vänner själv, när jag bad om kontaktperson.


Den platsar som #2 på listan efter "ryck upp dig".

/notwoodstock
Mer
10 år 7 månader sedan #607765 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ensamhet eller tillsammans?
Det kan vara så att män får bättre bemötande inom psykiatrivården än vad kvinnor får.
Till exempel- kommunens träffpunkt fick jag inte gå på. Där skulle det mest bara vara män. Kanske att man tycker mera synd om män. De har svårare att ta hand om sig själva.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 7 månader sedan #607768 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ensamhet eller tillsammans?
Nej, jag tycker inte det stämmer riktigt, märker på mitt boende att den kvinnliga personalen kommer närmare de kvinnliga klienterna. Jag känner att dem fick direktiv från mitt förra boende, om hur de skulle behandla en. Har fortfarande för stort behov av deras stöd ibland. Tjejer protesterar mer, stämmer det?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 7 månader sedan #607770 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ensamhet eller tillsammans?
Det handlar om ekonomi. Det kostar pengar för samhället med kontaktperson och boendestöd har man sagt till mig.
Mer
10 år 7 månader sedan #607798 av Nissegossen

Geta skrev: Det kan vara så att män får bättre bemötande inom psykiatrivården än vad kvinnor får.
Till exempel- kommunens träffpunkt fick jag inte gå på. Där skulle det mest bara vara män. Kanske att man tycker mera synd om män. De har svårare att ta hand om sig själva.

Ja, för män bryr sig inte om sig själva, men är de kära i en kvinna så gör de i princip allt för henne!
Vägen till mannens hjärta går igenom magen, så lagar du god mat, får du vilken man som helst och ser han att du bryr dig om hemmet och hur du själv håller dig ren och prydlig, kan du linda mannen du vill ha runt ditt lillfinger!
Han betalar allt som du vill ha, om han har tillräckligt med pengar!

Money talks!

[youtube]QdKWwSkQG5g[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum