Ni över 30, hur känns det att inte ha barn?

Mer
6 år 1 månad sedan #1040135 av notwoodstock
Är ju 60 år nu, och inser att jag aldrig hade orkat med familj och försörjningsansvar.

Har ju både schizofreni och Aspergers Syndrom.

Är lite nöjd med Gud när jag orkar, istället. Herren är god! Schizofreni är en svår sjukdom.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040172 av Nissegossen

mopa skrev: Har aldrig viljat ha barn. Saknar det inte. Har haft hundar istället.


Eftersom det finns risk att ett barn till mig riskerar samma sjukdom som jag ligger i släkten vill jag icke ha ett barn som för arvet av sjukdomen lever vidare så har jag sett till att jag inte få till ett barn av mig. dra därmed inte slutsatsen att jag är någon som inte att barn är ovälkomna, jag älskar barn, ett bonusbarn som redan fött tar jag emot med öppna armar och öppet hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1040188 av Amandara
Jag hade verkligen önskat att ha barn!
Mer
6 år 1 månad sedan #1040193 av Geta
Senast som jag besökte psykiatern, frågade hon om vad mina släktingar har eller hade för psykiska sjukdomar. Jag vet ingen som har eller haft diagnos på allvarlig psykisk sjukdom. Hon blev besviken. Uppenbarligen har jag kassa gener men mina släktingar måste ha samma gener men ändå har de inte drabbats av psykiska sjukdomar.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040256 av charlie2
har också haft om hundar i stället.hundar är fina djur.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040263 av charlie2
katter och hundar kan man i stället för barn.!
men sanningen skall fram att det vore väldigt kul med barn också.