Ni över 30, hur känns det att inte ha barn?

Mer
6 år 1 månad sedan #1040454 av krokus
Ibland kan det störa mig att jag inte fungerar tillräckligt bra för att ha barn. Å andra sidan har jag inga planer på att bli riktigt gammal. När alla i familjen har dött och det bara är jag kvar... Jag är yngst. I dagsläget har jag inga självmordsplaner, men de kommer väl tillbaka nån gång!

Att skaffa barn för att slippa vara ensam är fel anledning, enligt mig.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040477 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Nej!
Barn är underbara små varelser som bara existerar för sin egen skull. Skulle gärna vara med i utvecklingen av några sådana. Jag har ju syskonbarnen men skulle gärna ha egna små.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040509 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Nej!
Ända tillfället ja skulle kunna tänka mig vara sårbar för o skaffa barn e om nån av mina närstående skulle gå bort o den sorgen de skulle föra me sig, då skulle ja vilja ha nån glädje att kontra de me. Kanske lite som bad religion skriver "people making babies sometimes just to escape". Vet inte om de e rätt anledning heller men. Sen vet ja inte om ja skulle klara de. Plus har ändå inte råd me barn.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040565 av Zoidar
Jag är rätt lugn över det. Jag har aldrig velat ha barn, fast ibland tänker jag 20 år fram i tiden och då skulle det kanske varit trevligt att ha några barn som kom på besök.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 1 månad sedan #1040611 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nej!

Amandara skrev: Barn är underbara små varelser som bara existerar för sin egen skull. Skulle gärna vara med i utvecklingen av några sådana. Jag har ju syskonbarnen men skulle gärna ha egna små.


ägg donation

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1050286 av Richard
Jag skulle aldrig klara av att ha barn. När jag var ihop med mitt ex, så använde vi aldrig nått skydd. Jag tyckte det var lite spännande på nått sätt. Men som tur är blev det inget...