Roomie

Mer
5 år 9 månader sedan #1070237 av rymd
Det är väl klart att man bryr sig om en medmänniska?
Mer
5 år 9 månader sedan #1070242 av Nissegossen
Tack bör du ha som har empati, men många kan bli sturiga på det. För förtydligande
Noli tangere circulos meos sv.wikipedia.org/wiki/Arkimedes

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1070486 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Roomie

Nissegossen skrev: För skitigt,(Har hemtjänst men gör inte mer än vad jag gjorde själv tidigare) samt att de nu är på mig, då jag tidigare ville ha renoverat lägenheten, nu har jag inte fått målat och tapetserat, på 26 år Bolaget har nu en rejäl slant i reparationspotten och de vill nu bli av med mig för pengarnas skull, de vill att jag skall stå för rubbet. De räknar in en stor slant samt de vill att jag skall stå för pengarna och de skrattar hela vägen till banken.

förr inom byggbranschen var en livstid på allt inom lägenheten 25 år. Både i köket och de garderobsdörrar är utslitet och det behövs nya skåp och luckor till köket, det är utslitet

jag är med i hyresgästföreningen jag kommer att ringa dem för en besiktnings man samt juridisk hjälp om det går till domstol


Du har alltid varit rädd för att betala för reparation av din lägenhet, men det är ingen risk för det pga att den inte reparerats på 26 år. Din rädsla har omvandlats till verklighet för dig. Tankespöke alltså.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070490 av Geta
Svar från Geta i ämnet Roomie
Nissegossen, anses din lägenhet vara en sanitär olägenhet?
Mer
5 år 9 månader sedan #1070548 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Roomie
Det kan tänkas? Vet inte vad jag skall säga, här har varit många men ingen har sagt något, ja utom en som kom upp med öl, från Tyskland han sade här är det skitigt men på toa var det rent
Varför? Jo om det kommer någonstans kvinnor i grupp, går genast en av dem och kollar toan på studs och de andra får genast veta det. En singeltjej också efter toa går hon i kylen, kollar hur mycket öl står där? Sorgkanter under lagarna , hej då

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1070550 av Geta
Svar från Geta i ämnet Roomie
Men sorgkanter under naglarna kan också bero på att man har ett jobb som det beror på.