Roomie

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1070097 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Roomie
För skitigt,(Har hemtjänst men gör inte mer än vad jag gjorde själv tidigare) samt att de nu är på mig, då jag tidigare ville ha renoverat lägenheten, nu har jag inte fått målat och tapetserat, på 26 år Bolaget har nu en rejäl slant i reparationspotten och de vill nu bli av med mig för pengarnas skull, de vill att jag skall stå för rubbet. De räknar in en stor slant samt de vill att jag skall stå för pengarna och de skrattar hela vägen till banken.

förr inom byggbranschen var en livstid på allt inom lägenheten 25 år. Både i köket och de garderobsdörrar är utslitet och det behövs nya skåp och luckor till köket, det är utslitet

jag är med i hyresgästföreningen jag kommer att ringa dem för en besiktnings man samt juridisk hjälp om det går till domstol

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070098 av Geta
Svar från Geta i ämnet Roomie
Har aldrig hört något liknande. Vad gör din hemtjänst?
Mer
5 år 9 månader sedan #1070101 av krokus
Svar från krokus i ämnet Roomie
Äsch, vad dåligt! Om Nisse betalar hyran i tid varje månad borde han väl få bo kvar?
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1070102 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Roomie
Jag kan även vända mig till Folksam där jag får den gratis genom att jag är betalande medlem i mitt fackförbund Livs som pensionär den lägre graden, men jag har lagt till en högre premie så jag får stor försäkring samt då ansvarsförsäkring förr kallat drummel försäkring. får prata med dem också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1070105 av Geta
Svar från Geta i ämnet Roomie
Varför har du inte tagit emot den renovering som du blivit erbjuden under åren?
Mer
5 år 9 månader sedan #1070106 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Roomie
Krokus vad jag har hört hemtjänstpersonal kan de inte slänga ut mig utan att jag får en ny lägenhet. Dock om det inte passar så har jag tillräckligt mycket för att kunna bosätta mig i skogen. dock inte optimalt vid min ålder.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum