Varför bildar inte vi schizofrena vänskap eller kärleksrelationer?

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1079073 av Nissegossen
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079170 av 1Dave
Har varit "förhållandevis frisk" sen jag träffade min flickvän. Vet inte hur hon skulle reagera om jag blev psykotisk igen.

/Dave
Mer
5 år 8 månader sedan #1079228 av Vierja
Ser inte varför det inte skulle vara möjligt. Alla är lite off, T.om dem som är normala. Om man ser det ifrån den beneficial side, att ha någon som kan förstå dig mer än vad andra gör på grund av att man levt igenom liknande saker. Ger det psykiskt o emotionell stöd, på ett plan som inte går att få på annat sätt. Blir lite att man får va starka för varandra också. Bara så i flowet, tror jag ett par som har en connection på detta sätt. Kan komma närmare varandra än andra som inte har något som binder dem lika mycket. That's my five cents.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079252 av Geta
Ännu en vän som jag träffat inom psykiatrin har dött. Hon blev 65 år och vårdades de sista åren på ett äldreboende. Vila i frid vännen!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1079372 av Nissegossen
Vi har schizofreni förbundet med lokala intresse föreningar kallat IFS Förövrigt har jag varit med från början med både Ulf Malm som inte längre tycks engagera lägre samt Psykolog Lennart Lundin som fortfarande har engagemang i förbundet men det var länge sedan jag såg honom.

Till Ulf Malm sade jag ni kan prova olika mediciner och forska på mig och följa mig genom livet. Han sade nej vem skulle vara intresserad av det?

Inte att förglömma RSMH och Fontänhus som man själv kan ta kontakt och bli medlem i nu om man betraktar Schizofreni förbundet känns styrd av anhöriga, jag håller låg profil i alla sammanhang, men jag har tidigare fått en förfrågan om jag vill vara med i styrelsen på vårt lokala IFS men sagt nej.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079375 av Geta
Schizofrena är bara en grupp bland andra i RSMH.