Varför bildar inte vi schizofrena vänskap eller kärleksrelationer?

Mer
5 år 8 månader sedan #1079421 av krokus

Carmen Al Kebab skrev: Varför bildar inte vi schizofrena vänskap eller kärleksrelationer?

En fd väninna till mig har Aspergers syndrom, och hon blev stressad av vänskapsrelationer. Därför är hon och jag inte vänner längre. Sad but true.

Kan kanske vara liknande för en del med schizofreni, för mycket intryck av kärleksrelationer. Det blir emotionellt stressigt när ena mår dåligt i en kärleksrelation. Kan trigga psykos hos den med schizofreni?
Mer
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1085311 av Utomjordingen
Jag tror att många psykisk sjuka vill ha privatliv! Vet psykisk friska personer ens vad det är? Särskilt den äldre generationen tycker man är konstig/sjuk om man inte är socialt aktivt när det gäller olika slags möten/aktiviteter.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085314 av memphis
Om rätt man kom förbi skulle jag kunna tänka mig ha en relation igen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085318 av Richard
Jag föredrar att vara ensam!

Visst är det trevligt med relationer, jag hade en tjej förra året, men det rann ut i sanden, jag träffade inte henne tillräckligt o föredrog mer att vara ensam typ. Men vi är fortfarande vänner. Jag tycker om att ha vänner, men ibland mår jag inte bra o om de vill umgås så kan jag säga att jag vill vara själv. Då finns risken att man tappar kontakten, så det är inte bra!
Mer
5 år 7 månader sedan #1085341 av MsTibbs
Jag har haft ett förhållande med en schizofren man i typ tio år. Fast det var bara kk förhållande iofs, men det var bra för mig :)