Fråga om porrkonsumtion! OBS långt inlägg!

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47702 av
jag har själv varit missbrukare av sex, liksom av droger. när jag efter en psykos tvingades sluta med det ena tog det andra beroendet över. man har problem om man blir beroende, oavsett vilken väg man väljer att gå. det är något som inte står rätt till. i mitt fall var jag adrenaline junkie och fick kickar som jag levde för, allt i vardagen var ointressant och grått.
jag tycker det senaste inlägget (sylviaplath??) var mycket insiktsfullt, ta dessa råd i betänkande.
för övrigt om jag får moralisera, jag skulle aldrig acceptera att min partner tittade på porr, detta pga av hur kvinnor framställs i dessa sammanhang. att "tillsammans titta på erotik" skulle jag likställa med att titta på en avrättning...nja lite överdrivet kanske men det är ofta skadade själar som ger sig in i branschen, sällan fullt stabila kvinnor. ta bara den där unga amerikanska porrskådisen...ja jag kommer inte ihåg vad hon heter men hon hade ju blivit utsatt för sexuella övergrepp....tyvärr inget ovanligt.

jag hoppas att ni kan lösa det här, ingen människa är perfekt, alla har sina brister. jag vet själv inte hur det gick till men mitt sexberoende avtog plätsligt nu har jag ersatt det med jobb och skola. (???) ger ungefär samma känsla men är inte lika skadligt!! som aristoteles säger är summan av lasterna konstant.
mvh
H (obs...är kvinna och inte medlem av sajten men tittar in då o då)
  • Projek
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47732 av Projek
Svar från Projek i ämnet Passar inte som barnvakt
Har själv varit sexmissbrukare, han bedöver ångesten. Att titta på porrfilm när man är barnvakt är inte okej.
:twisted:

Projek
  • Sliten
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48563 av Sliten
Har själv haft ett svårt porrmissbruk, kunde sitta HELA dagen (arbetslös). Det blir en jävla massa virus och tveksamma filer i datorn.
Få honom att förstå att han inte mår bra av detta. Behovet göder sig självt och leder till eskalerande stress! Orken och lusten för riktig sex minskar garanterat. OK, han kollar filmer, men varning om man gör som jag gjort: laddar ner massor av bilder med bildsökarprogram från okända sajter. Man kan få ner barnporr och allt möjligt utan att vara medveten och ha koll utan bara sparar och tänker kolla och sortera nån annan gång. Har man otur kan man hamna på nån sida som polisen spårar och då kan du ge dig fan på att dom plingar på nån dag och vill ha datorn! En annan sak som man som missbrukare måste inse för att kunna sluta: man kommer aldrig att kunna se allt, få en komplett samling, för det räcker en människas livstid inte till även om man aldrig skulle sova. Så är det. Man kan aldrig få allt. Till sist: se över ert sexliv! Det kan finnas en hel del saker att göra som är fan så mycket bättre än porrsurfa om ni båda har lite fantasi och testar! Mitt förhållande dog mycket (och gödde missbruket) pga tråkigt sexliv. Jag har en helt annan förmåga till fantasi och mycket bredare preferenser än min sambo och hon kunde aldrig matcha det, det borde jag insett från början. Hoppas att ni inte är för olika sexuellt för det kan bli omöjligt att överbygga. Jag ersatte lite av mitt missbruk med otrohet, och det är ju inte så snyggt men jag fick mina misstankar om att det fanns bättre och mer varierad sex med andra tjejer bekräftade.