Hur berättar man...

Mer
3 år 7 månader sedan #1280790 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Jo det är sant. Jag har haft en stor psykos... 2011 men sedan medicin sattes in lider jag inte av psykoser men jag kan däremot hamna i nån slags hypomani ibland. Och känna mig lite låg men annars mår jag bra med abilify men det är klart riktigt normal blir man ju aldrig med denna sjukdom men mår så bra som jag kan iallafall så länge som jag inte utsätts för alldeles för mycket stress.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280833 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur berättar man...
25 % får bara en psykos, så avvakta därför med att berätta.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280837 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Kattis35 skrev: Jo det är sant. Jag har haft en stor psykos... 2011 men sedan medicin sattes in lider jag inte av psykoser men jag kan däremot hamna i nån slags hypomani ibland. Och känna mig lite låg men annars mår jag bra med abilify men det är klart riktigt normal blir man ju aldrig med denna sjukdom men mår så bra som jag kan iallafall så länge som jag inte utsätts för alldeles för mycket stress.


Det låter ju bra, då är det inte så stor sak med din sjukdom. Så kallade svackor kan också friska hamna i, så inget konstigt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280840 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur berättar man...
Det finns en del som säger att de är friska genom medicin. Har själv aldrig uttyckt mig så, men man är ju olika
Mer
3 år 7 månader sedan #1280853 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Cosmos skrev: Det finns en del som säger att de är friska genom medicin. Har själv aldrig uttyckt mig så, men man är ju olika


Det beror lite på vem jag pratar med. Pratar jag med arbetsgivare är jag frisk med medicin. Pratar jag med familj och vänner har jag en psykossjukdom.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1280895 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Är faktiskt lite osäker hur många psykoser jag haft. Har ju varit inlagd o varit gränspsykotisk. Men sista 8 åren har jag inte varit inlagd...
Manisk har jag varit... om det har varit hypomani eller riktig mani osäker...